Mają dość wysokich prowizji. Kierowcy taksówek na aplikację zorganizowali kolejny protest w Trójmieście

28 kwietnia w Trójmieście odbył się protest taksówkarzy na aplikację (fot. Radio Gdańsk/Oskar Bąk)

W Trójmieście zorganizowano protest kierowców taksówek na aplikację. To trzeci poniedziałek, w który nie pracują. Domagają się powrotu do poprzednich stawek i zmniejszenia wysokości prowizji, która zdaniem protestujących potrafi sięgać nawet 50 procent.

Kierowcy zorganizowali przejazd sprzed Ergo Areny. Ruszyli w stronę centrum, na ulicę Długie Ogrody. Taksówkarze zapowiadają dalsze protesty, jeśli postulaty o powrocie do wcześniejszej stawki nie zostaną spełnione.

– Najgorsze jest to, że aplikacje zmieniają warunki w zależności od pory roku czy dnia. My chcemy stabilizacji – podkreślał jeden z taksówkarzy.

(fot. Radio Gdańsk/Oskar Bąk)

W poniedziałkowym proteście wzięło udział ponad 50 osób z całego kraju.

ODPOWIEDŹ FIRMY BOLT

Radio Gdańsk otrzymało odpowiedź od firmy Bolt. Została ona przekazana po protestach organizowanych przez kierowców taksówek na aplikację. Poniżej zamieszczamy pełną treść oświadczenia:

„Bolt szczerze wierzy, że zadowoleni partnerzy flotowi i współpracujący z nimi kierowcy korzystający z pośrednictwa aplikacji Bolt to lepsza jakość usługi dla pasażerów. Traktujemy ich z należnym szacunkiem i jesteśmy otwarci na opinie na temat działania aplikacji Bolt, które uważamy za bardzo wartościowe, gdyż staramy się szukać rozwiązań korzystnych dla wszystkich użytkowników aplikacji. Jesteśmy otwarci na dialog z przedstawicielami flot, z którymi współpracują kierowcy, a które to floty są naszymi bezpośrednimi i formalnymi partnerami.”

ODPOWIEDŹ FIRMY UBER

Swoim stanowiskiem dotyczącym sprawy podzieliło się z Radiem Gdańsk również biuro prasowe firmy Uber. Treść ich odpowiedzi znajduje się poniżej:

„Uber poważnie traktuje opinie kierowców oraz partnerów flotowych. Jesteśmy otwarci na rozmowy i zależy nam na wypracowaniu rozwiązań satysfakcjonujących obie strony. Nieustannie pracujemy nad tym, by warunki współpracy były jak najbardziej przejrzyste, uczciwe oraz korzystne dla wszystkich użytkowników aplikacji. Monitorujemy warunki rynkowe i odpowiednio dostosowujemy do nich swoją ofertę, zarówno dla kierowców, jak i dla pasażerów.”

Posłuchaj materiału naszego reportera:

Oskar Bąk/mk

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj