Kolejne wydanie audycji „Świat Nowych Mediów” to rozmowa o sztucznej inteligencji i tym jak można wplatać rozwiązania AI w swoją codzienność. Rozmawiamy z Gosią Siedlik – marketerką i współautorką książki „Jak stworzyć strategię marki z ChatGPT”, stworzonej razem z Kariną Misztal. W centrum naszej rozmowy znalazło się pytanie o to, jak można wykorzystać AI w codzienności lub biznesie i czy każdy może to robić?
Sztuczna Inteligencja nie przestaje budzić emocji – zarówno entuzjazmu, jak i niepewności. Choć początkowy rozgłos nieco opadł, to AI coraz częściej staje się realnym narzędziem wsparcia w codziennych czynnościach. Gosia Siedlik podkreśla, że aby wykorzystać AI skutecznie, trzeba wiedzieć, czego się chce i nie delegować rzeczy, na których się nie znamy. Co można usprawnić? Słuchacze opowiedzieli nam o swoich potrzebach od usprawnienia planu dnia, przez pomoc w pokonywaniu lęków (np. przed pływaniem), po automatyzację procesów zawodowych. Równocześnie podkreśliliśmy wagę zachowania ostrożności i higieny cyfrowej: anonimizowanie danych, przemyślane polecenia i weryfikację wyników.
Rozmowa stanowiła również okazję, by zajrzeć do książki „Jak stworzyć strategię marki z ChatGPT”, która – jak wskazuje autorka – ma charakter warsztatowy i jest przeznaczona do aktywnej pracy. W publikacji znajdziemy zestawy komend (promptów), przykłady analiz konkurencji, szablony postów oraz zadania pomagające zdefiniować cele biznesowe, marketingowe i finansowe.
Inne wydania audycji „Świat Nowych Mediów” znajdziesz >>>TUTAJ. Podobne tematy związane z internetem, aplikacjami i nowymi mediami poruszaliśmy w audycji „Złapane w Sieci” – odcinki archiwalne są dostępne >>>TUTAJ.
Posłuchaj audycji:
Filip Jędruch





