Administracja publiczna w Polsce potrzebuje zmian – mówiła w Radiu Gdańsk Anita Noskowska-Piątkowska, szefowa służby cywilnej. Jej zdaniem część przepisów w urzędach jest przestarzałych.
Szefowa podkreślała, że aby służba cywilna dobrze realizowała zadania, musi być dobrym pracodawcą.
– Wymaga to zmian. Chciałabym uprościć i scyfryzować narzędzia kadrowe, które u nas funkcjonują. Bardzo zależy mi też na tym, żeby wprowadzić do przepisów narzędzia godzenia życia zawodowego z prywatnym, tak zwany work-life balance. Jesteśmy w 1742 urzędach i nikt nie ma możliwości, żeby sprawdzić dokładnie, co każdego dnia się w nich dzieje – mówiła.
– Dobrostan pracowników jest ważny. Zadowolony pracownik dobrze realizuje swoje zadania. Dobrze zrealizowane zadania to dowiezione projekty, a dowiezione projekty to zadowolenie obywatela i obywatelki – dodała.
Z Anitą Noskowską-Piątkowską rozmawiał Kuba Kaługa. Posłuchaj:
Szefowa służby cywilnej jest na Pomorzu. Spotkała się między innymi z uczniami i opowiadała, jak ważna jest to praca dla kraju. Czytaj więcej: Szefowa służby cywilnej w Gdańsku. „Spotykam się z młodzieżą po to, żeby odczarowywać administrację”
js/aKa





