Tomasz Orłowski zrezygnował ze stanowiska dyrektora Zarządu Infrastruktury w Słupsku. Nieoficjalnie ma to związek z budową miejskiego ringu. Tymczasem radni z klubu PiS żądają wyjaśnień od prezydent miasta w sprawie budowy trasy. Sprawą ma się zająć również komisja rewizyjna.
Budowa drogi miała kosztować 129 mln zł. W tej chwili wykonano prace za kwotę 135 mln, a stan zaawansowania budowy to 60 procent. Powodem wzrostu kosztów są niestabilne warunki gruntowe i podziemna woda. Radni PiS uważają, że inwestycję źle przygotowano.
– Pół roku temu zapewniano nas, że wszystko jest w porządku, a widzimy, że nie jest. Chcemy wyjaśnień, kto zawinił, jak inwestycję przygotowano i jaki będzie jej koszt – mówi Adam Treder przewodniczący klubu.
– Komisja rewizyjna powinna się zająć sprawą, mamy już gotowy wniosek wraz z zabezpieczeniem w budżecie 30 tysięcy złotych na opinie biegłych i specjalistów – dodaje Kacper Moroz, radny PiS.
PROBLEMY MIESZKAŃCÓW
Właściciele posesji sąsiadujących z budową są rozżaleni.
– Jest tak: ktoś przyjedzie, coś porobi, przywiozą trochę piachu, a potem tygodniami nikogo nie ma. My mamy warsztat dla ciężkich samochodów, przez tą rozkopaną drogę mamy mniej klientów, bo są kłopoty z dojazdem i manewrowaniem. Od drgań ciężkiego sprzętu budowlanego mam popękaną podłogę, przesuwają mi się talerze w szafkach, moja posesja jest regularnie zalewana. Piwnica i kanał w garażu są w wodzie – mówią mieszkańcy ulicy Słonecznej i Poznańskiej w Słupsku.
Słupski ring południowy to trasa, która ma mieć długość czterech i pół kilometra. Inwestycja miała się skończyć w kwietniu tego roku. Nowy termin zakończenia prac to czerwiec roku przyszłego. Największe kłopoty z inwestycją są na ulicy Słonecznej (wody podziemne), ulicy Leśnej (niestabilny grunt), a także na ulicy Bukowej (niestabilne zbocza wąwozu, przez który przebiega droga).
Władze Słupska obiecywały, że w styczniu tego roku będą znane szczegóły dotyczące zmian w projekcie oraz ostateczny koszt budowy.
Posłuchaj materiału reportera Radia Gdańsk:
Przemysław Woś/aKa





