Mijamy ich na ulicy, a jednak czasem odwracamy wzrok. Na problem zwraca uwagę kampania Caritas

Zdjęcie ilustracyjne (Fot. Pixabay)

Rozpoczęła się kampania społeczna Caritas Archidiecezji Gdańskiej „nieWyGODNI”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na sytuację osób dotkniętych ubóstwem i bezdomnością.

Kampania „nieWyGODNI” ma przede wszystkim zwrócić naszą uwagę na osoby, które codziennie mijamy na ulicy, a jednak niekiedy zakrywamy przed nimi oczy.

– Jest to też zaproszenie do tego, abyśmy przez moment zastanowili się, że granica pomiędzy posiadaniem wszystkiego i straceniem wszystkiego jest bardzo cienka. Osoby „nieWyGODNE”, odkrywając przed nami swoje życie, pokazują, jak niewiele nas dzieli od tego, żeby w jakiś sposób podzielić ich historię – powiedział dyrektor gdańskiej Caritas ks. Andrzej Wiecki.

„BÓG ZNALAZŁ MNIE NA ULICY”

Kulminacyjnym punktem kampanii będzie premiera teledysku „Rozchełstany Heniu”, który zostanie opublikowany 13 listopada 2025 r. w mediach społecznościowych Caritas Archidiecezji Gdańskiej.

– To historia pana Henryka, który przez kilka lat żył jako bezdomny na ulicach Hamburga. Tam doświadczył pomocy drugiego człowieka i Boga. Dzięki temu udało mu się powstać z bezdomności, a po wyjściu z kryzysu napisał bestsellerową autobiografię „Bóg znalazł mnie na ulicy” – wyjaśnił dyrektor gdańskiej Caritas.

– Na podstawie jego historii chcemy dotrzeć do osób, które pomagają innym, ale przede wszystkim do osób, które niekiedy mają wyrzuty sumienia, gdy widzą osoby potrzebujące i nie wiedzą, czy mają im pomóc, czy też nie – dodał ks. Wiecki.

Caritas Archidiecezji Gdańskiej jest kościelną organizacją charytatywną archidiecezji gdańskiej powołaną dekretem biskupa gdańskiego 25 kwietnia 1990 roku. Wypełniając swą misję, realizuje zadania w obszarze pożytku publicznego.

PAP/ua

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj