Dwa perony, tunel, charakterystyczne czerwone wiaty. Do tego windy osobowe na każdym z peronów oraz na obu końcach tunelu i parking rowerowy. Tak wygląda kolejny przystanek PKM.
Przed stacją i w tunelu trwają jeszcze poprawki i prace porządkowe. Przystanek jest już prawie gotowy.
UKOŃCZONY ZNACZNIE SZYBCIEJ
Przystanek PKM Gdańsk Osowa jest jednym z trzech (razem z Gdynią Karwiny i Gdynią Stadion), wybudowanym przy istniejącej linii kolejowej nr 201 Gdynia – Kościerzyna, z którą linia PKM łączy się w Rębiechowie.
Pierwotnie miał zostać oddany do użytku znacznie później, jednak władzom województwa pomorskiego udało się uzyskać większe dofinansowanie projektu ze środków unijnych, w związku z czym budowa ruszyła wcześniej.
WINDY I PARKING ROWEROWY
Przystanek PKM w Osowej to dwa perony o długości 160 m, przejście podziemne (o długości 57,8 m i szerokości 6,5 m), charakterystyczne czerwone wiaty. Są też windy osobowe na każdym z peronów oraz na obu końcach tunelu i parking rowerowy. Firma PKP PLK poprawiła w tym miejscu torowisko. Koszt inwestycji na Osowej to 24 mln złotych.
ZADOWOLENI PASAŻEROWIE
Pasażerowie doceniają nie tylko sam przystanek, ale także tunel, który połączył dwie części dzielnicy przedzielone torami kolejowymi. – Jest to zrobione z pomysłem i dużą finezją. Szkło i czerwień bardzo ładnie się ze sobą łączą. Poza tym świetnie oznakowane windy. Bardzo mi się podoba – mówi naszej reporterce jedna z pasażerek.
Inny pasażer docenia znaczenie przystanku dla mieszkańców Osowej. – Teraz do centrum można dostać się nie tylko autobusem, ale też kolejką. To bardzo dobre rozwiązanie komunikacyjne – mówi.
Przed stacją i w tunelu trwają jeszcze poprawki i prace porządkowe. Pasażerowie w pełni z przystanku będą mogli korzystać od najbliższej niedzieli.
Ewelina Potocka/mili