Prom ma mieć hybrydowy napęd w całości zasilany przez akumulatory i specjalne lampy ułatwiające załadunek. Jednostkę zaprojektowało biuro Remontowa Marine Design i Consulting. Projekt przedstawia nowatorski prom pasażersko-samochodowy.
PRZEWÓZ PASAŻERÓW I AUT
Jak czytamy na Portalmorski.pl, nowy prom to jednostka typu „double-ended” z napędem hybrydowym. Prom pływałby na krótkich dystansach. Mógłby obsługiwać do 300 pasażerów. Plany przewidują też specjalne ułatwienia przewozu osób niepełnosprawnych. Oprócz ludzi, na promie zmieściłoby się również 116 osobowych samochodów. W załadunku aut mają pomóc specjalne rampy umieszczone na dziobie i rufie.
PRZYJAZNY ŚRODOWISKU
Prom ma być przyjazny dla środowiska. Zapewni to napęd hybrydowy działający dzięki dwóm systemom akumulatorów o pojemności 500 kWh każdy. W razie potrzeby, pomóc miałyby dwa agregaty o mocy 400 kW zasilane paliwem dieslowym (lub bio-dieslowym) – informuje Portalmorski.pl
Akumulatory mają być w stanie zasilić cały system napędowy promu. Ich ładowanie odbywałoby się na lądzie w trakcie przeładunku, co skróciłoby czas całej operacji.
Projektanci zadbali także o precyzję podczas manewrów w małych portach. Pomóc w tym mają specjalne dwa pędniki azymutalne (każdy 480 kW).
Dane techniczne:
Długość: 109,4 m
Szerokość: 17,0 m
Zanurzenie: 3,4 m
Liczba pasażerów: 300
Liczba samochodów: 116 osobowych lub 13 ciężarowych + 43 osobowych
Prędkość: 11 węzłów
mili/mmt