Facebook z nowym biurem w Warszawie. „To nowe możliwości dla firm”

Internetowy gigant chce pomagać m.in. lokalnym firmom w działaniach marketingowych. Biuro w Warszawie ma być odpowiedzialne za Europę Środkowo-Wschodnią. Informację o nowym biurze Facebooka podał Puls Biznesu. Dziennik przytoczył również wypowiedź dyrektora firmy na Europę Środkowo-Wschodnią.

– Biuro oznacza nowe możliwości dla wszystkich firm wykorzystujących Facebooka do celów marketingowych – zarówno największych, jak i z sektora małych i średnich firm – wyjaśniał Robert Bednarski.

O nowym biurze Facebooka rozmawiali goście audycji Ludzie i Pieniądze. Audycję poprowadziła Iwona Wysocka. Rozmawiała z Maciejem Goniszewskim z Radia MORS i UG, Michałem Górskim z RIGP, prezesem Pętli Żuławskiej oraz Sebastianem Ptakiem, członkiem zarządu Blue Media.

REKLAMY – SZANSA CZY PORAŻKA?

– Reklamy w mediach społecznościowych to szansa marketingowa dla firm czy może koniec dla Facebooka? – pytała Iwona Wysocka.

– Wiadomo, że firmy, które mocniej działają w sektorze internetowym muszą z czegoś żyć – odpowiadał Sebastian Ptak. – Facebook zapewnia określoną ilość użytkowników i pozwala zamienić to na pieniądze. Tam jest jednak trochę inaczej. To nie miejsce na informacje prasowe. Marketing na Facebooku musi przypominać codzienne kontakty pomiędzy ludźmi. Są jednak firmy, które jeszcze się tego nie nauczyły.

„NIE ODCZUJEMY ZMIAN”

Reklamy atakują nas z każdej strony. Są na witrynach internetowych, na bilbordach i w skrzynkach mailowych.

Według Macieja Goniszewskiego użytkownicy Facebooka raczej nie odczują żadnej zmiany. – Od dawna można wykupować tam najróżniejsze usługi. Dzięki nim wiemy, do kogo kierujemy reklamy i w jaki sposób promujemy posty. Nikt nas nie zmusza do wchodzenia na różne strony. Facebook to również miejsce wielu wpadek. Pamiętamy sytuację, gdy bank odbierał maskotki dzieciom. W mediach społecznościowych to bardzo mocno się rozeszło. Firmy, które korzystają z Facebooka, muszą się liczyć z tym, że ten miecz ma dwa ostrza. Łatwo się nim zranić – tłumaczył dziennikarz.

FACEBOOK CORAZ POPULARNIEJSZY WŚRÓD FIRM

Michał Górski zauważył, że Facebook jest coraz chętniej wykorzystywany przez polskie firmy. – Pętla Żuławska też stwierdziła, że media społecznościowe to świetne miejsce do promowania. Otworzenie centrum w Warszawie niewiele zmieni. Ten produkt jest dostępny od dawna, to nic nowego. Również w Polsce chętnie korzysta się z reklam na Facebooku – mówił.

Posłuchaj audycji:

Wiktor Miliszewski

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj