W gdyńskiej stoczni Crist rozpoczęły się próby barki samopodnośnej o symbolu 105. Będzie używana do budowy drogi na francuskiej wyspie na Oceanie Indyjskim.
Jednostka będzie używana do budowy drogi na wyspie La Reunion. Chodzi o odcinek o długości 5,5 kilometra.
UŻYWANA DO PRAC PRZY DNIE
– Wyspę okala autostrada i na jednym z odcinków jest ona bardzo często zasypywana przez kamienie i skały. W związku z czym zapadła decyzja, żeby ominąć ten odcinek i puścić część autostrady nad wodą. Barka, którą zbudowaliśmy posadowi elementy autostrady na dnie morza – mówi Krzysztof Kulczycki, współwłaściciel Crist SA.
PRAWDZIWY SIŁACZ
Specjalistyczna barka HLJB (Heavy Lift Jack-up Barge) to duża jednostka, która ma 107 metrów długości i 40 szerokości. Ważnym elementem są dwie suwnice, które maja po 2,5 tys. ton udźwigu każda. Zamawiającym jednostkę jest konsorcjum francuskich firm specjalizujących się w inżynierii lądowej oraz budownictwie.
https://www.youtube.com/watch?v=d59_1Gb-5ME
KOLEJNE DNI TESTÓW
Budowa barki jest w końcowej fazie. Przed nią jeszcze 4 dni prób nautycznych, w trakcie których sprawdzana będzie manewrowość, prędkość oraz inne parametry jednostki. Następnie odbędą się próby podnoszenia jednostki. Jej przekazanie klientowi planowane jest na przyszły tydzień.
gospodarkamorska.pl/mmt