Intratny kontrakt dla Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. Promy będą napędzane czystszym paliwem

Gdańska Stocznia Remontowa SA podpisała nowy prestiżowy kontrakt o wartości 140 milionów dolarów. Kanadyjski armator BC Ferries przeprowadzi w niej modernizację swoich promów klasy „Spirit”. Obejmie ona przede wszystkim przebudowę ich siłowni na spalanie czystszego paliwa gazowego (LNG).

Modernizację zaplanowano jako odbywającą się w połowie resursu (miary zdolności użytkowej urządzenia) przewidywanego dla tych promów (po modernizacji będą mogły być eksploatowane przez kolejny tak długi okres, jak od wprowadzenia do eksploatacji do modernizacji).

MODERNIZACJA DWÓCH PROMÓW

Kanadyjski armator poinformował, że po zakończeniu cechującego się silną konkurencją konkursu ofert, BC Ferries zawarła ze stocznią Remontowa SA (Remontowa Ship Repair Yard SA) z Gdańska kontrakt na mid-life upgrades (MLUs) czyli modernizacje w połowie resursu dwóch promów klasy „Spirit”. W ich ramach systemy napędowe zostaną przebudowane na dual-fuel, co pozwoli na ich zasilanie przede wszystkim paliwem LNG (alternatywnie także tradycyjnym morskim paliwem diesel’owskim).

Będzie to pierwszy taki kontrakt na przebudowę statku umożliwiającą mu używanie paliwa gazowego dla Remontowej SA i dla polskich stoczni. Jest także jednym z nielicznych, pierwszych na świecie i prawdopodobnie pierwszy na przebudowę promów tej wielkości.

Jeśli weźmie się pod uwagę standardy europejskie to nie są to bardzo duże promy, ale np. we flocie największego kanadyjskiego operatora promów BC Ferries są jednostkami największymi, flagowymi.

ARMATOR: STOCZNIA MA BOGATE DOŚWIADCZENIE

Remontowa SA jest największą stocznią remontową w Polsce i jedną z największych w Europie, remontującą około 200 statków rocznie. Stocznia ma bogate doświadczenie w udostępnianiu wymaganych zdolności inżynierskich i produkcyjnych w zakresie terminowo realizowanych dużych i skomplikowanych projektów przebudów jednostek pływających – pisze armator w oficjalnym komunikacie dotyczącym wyboru wykonawcy modernizacji promów.

portalmorski.pl/mar

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj