Rząd chce promować polskie marki. Jak to zrobić?

Made in Poland. Polska dyplomacja ekonomiczna jest priorytetem rządu. Powołana ma być Agencja Promocji Gospodarki, która zadba o wizerunek kraju. Teraz Made in Poland jest hasłem słabo rozpoznawalnym i nie gwarantuje wysokiej jakości. To ma zostać zmienione.

– Można sięgnąć po przykłady z rynku konsumpcyjnego. Jak kupujemy towar markowy, to musimy zapłacić za niego znacznie więcej niż analogiczny produkt, który nie jest markowy. Marka daje jakąś gwarancję lepszej jakości, często na poziomie tylko emocjonalnym. Bardzo często ten sam produkt można kupić taniej, ale bez naklejki. Jakość polskich produktów jest absolutnie na światowym poziomie. Technologie mamy często lepsze, bo później się dostosowaliśmy. Marże są jednak niższe tylko dlatego, że produkty naszych firm są z Polski. Potrzebujemy długiego procesu i bardzo żmudnej pracy, żeby to zmienić – mówi Marcin Nowicki.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj