Wielozadaniowy serwisowiec offshore to pierwsza tego typu polska jednostka, która jest przeznaczona do żeglugi w rejonach arktycznych.
Zbudowany został w Remontowej Shipbuilding na zamówienie kanadyjskiego armatora Secunda Canada.
„HOLOWANIE” GÓR LĄDOWYCH
Avalon Sea będzie obsługiwał pola naftowe i gazowe u wybrzeży Nowej Fundlandii i Labradoru. Jak informuje PortalMorski.pl poza codziennymi zadaniami, jednostka będzie też monitorowała poziom zalodzenia.
Co ciekawe, Avalon Sea będzie nawet „holował” góry lodowe, choć nie jest to precyzyjne określenie. – Chodzi raczej o prowadzenie z nieznaczną zmianą kursu, bo są trudne do manewrowania – cytuje wypowiedź przedstawiciela armatora The Chronicle Herald.
PRÓBY MORSKIE
PortalMorski.pl informuje, że statek będzie miał wymaganą tzw. klasę lodową, choć nie jest typowym lodołamaczem. Na dziobie będzie miał umieszczony monitor wodny, którym będzie rozbijał lodowy pak wokół platform. Avalon Sea to również pierwszy wybudowany w Polsce statek, który posiada tzw. Wave Piercing – zaprojektowany przez Rolls-Royce kształt dziobu i kadłuba.
Próby morskie statku rozpoczęły się we wtorek. Bierze w nich udział ponad 130 ekspertów z Norwegii, Kanady i Polski. Avalon Sea ma trafić do klienta pod koniec kwietnia.
PortalMorski.pl/mili