Wybór wariantu obwodnicy Starogardu Gd. się opóźni. Co z inwestycją? „Po prostu będziemy szybciej działać”

O ponad pół roku opóźni się wybór wariantu obwodnicy Starogardu Gdańskiego. Mieszkańcy mieli poznać przebieg drogi, którą będzie można ominąć miasto na przełomie 2016 i 2017 roku, ale stanie się to później.

Potwierdził to na spotkaniu Społecznego Komitetu Budowy Obwodnicy Starogardu Gdańskiego wiceprezydent miasta Przemysław Biesek-Talewski.

– Niestety, ze względu na przedłużające się procedury środowiskowe ten wybór nastąpi w drugiej połowie 2017 roku. Musieliśmy przesunąć termin, aby przygotowywana przez nas wspólnie z powiatem i gminą Starogard dokumentacja mogła być potem wykorzystana – mówi Przemysław Biesek-Talewski.

SZYBSZE DZIAŁANIE

Jak zapewnia wiceprezydent Starogardu Gdańskiego, nie powinno opóźnić to realizacji samej inwestycji. – Po prostu trzeba będzie szybciej wykonać kolejne kroki. Mam na myśli przygotowanie ostatecznej koncepcji czy wydanie decyzji środowiskowej – stwierdza.

2023 ROK? CAŁKIEM REALNY

Obecnie budowa obwodnicy Starogardu Gdańskiego jest na liście rezerwowej ministerstwa infrastruktury, ale samorządy liczą, że dzięki przygotowaniu potrzebnej dokumentacji, inwestycję uda się przeprowadzić do 2023 roku. – Taki harmonogram jest całkiem realny – mówił na spotkaniu w Centrum Biznesowym Szwarc w Starogardzie Gdańskim Karol Markowski, pełniący obowiązki dyrektora gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

– Zakładamy, że w 2019 roku ogłosimy przetarg na budowę w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. W 2020 powinna rozpocząć się realizacja tego zlecenia, a w 2023 roku powinien nastąpić odbiór tej drogi. To wszystko oczywiście będzie możliwe jeśli budowa zostanie przesunięta na listę tych przeznaczonych do realizacji. Takie inicjatywy jak Społeczny Komitet Budowy Obwodnicy Starogardu Gdańskiego z całą pewnością szanse na to zwiększają – twierdzi Markowski.

Jego zdaniem najbardziej prawdopodobny jest wybór wariantu trzeciego, czyli tego, który jest najbardziej oddalony od centrum, bo z „jednej strony zapewnia bezpieczeństwo i funkcjonalność drogi krajowej, a z drugiej strony pozwala rozwijać się miastu”.

 

Sylwester Pięta/mili

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj