Od niedzieli nowe rozkłady kolejowe w całym kraju. Ważne zmiany na Pomorzu

Od niedzieli 11 grudnia czekają nas duże zmiany w kursowaniu pociągów, a część z nich nierozerwalnie łączy się z Pomorzem. PKP Intercity wypuszcza na tory nowe pojazdy. Na trasie z Gdyni do Krakowa z kolei poruszał się będzie najnowocześniejszy pojazd – Flirt3.

Składy są nie tylko dostosowane do większych prędkości, ale – co ważne – dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Pociągi Flirt3 posiadają windy, a w barze zapewnione są specjalne strefy oraz toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. 

WIĘCEJ POŁĄCZEŃ EKONOMICZNYCH

Od grudnia pasażerowie będą mieli do wyboru więcej połączeń ekonomicznych. PKP w odpowiedzi na rosnącą konkurencję ze strony przewoźników autobusowych wprowadza więcej pociągów TLK. Najwięcej zyskają mieszkańcy Pomorza Środkowego. Słupsk, Koszalin i Kołobrzeg otrzymując bezpośrednie połączenie z Krakowem – przez Warszawę. Kolejną nowością jest TLK „Kociewie”, kursujący z Gorzowa Wielkopolskiego do Trójmiasta przez Piłę.

Do rozkładu wróci całoroczny, nocny pociąg z Trójmiasta do Zakopanego. Czas przejazdu to średnio 11 godzin, ale cena – zaledwie 60 zł. Dla porównania, popularne alternatywne połączenia autobusowe cenowo wychodzą podobnie, a czas przejazdu jest średnio o 3 godziny dłuższy.

30 MIN SZYBCIEJ DO WARSZAWY

Odnośnie czasu przejazdów zdecydowanie jest o czym mówić. Dzięki zakończeniu prac remontowych na niektórych odcinkach oraz wprowadzeniu nowego taboru, wreszcie czasy przejazdu oferowane przez PKP mają stać się realne, a nawet jeszcze bardziej skrócone. Nawet o 30 min szybciej przejedziemy z Warszawy do Trójmiasta. Oznacza to, że pociągi IC Neptun przejadą tą trasę w niecałe 3 godziny, natomiast TLK o 30 min dłużej.

SPRINTER TCZEW – SŁUPSK

Nowością jest wprowadzenie bezpośredniego połączenia Tczew – Słupsk, tzw. „Sprinter”. Do tej pory byliśmy zmuszeni do przesiadki w Gdyni Głównej. Aktualnie połączenie jest realizowane jednym składem Przewozów Regionalnych z zastrzeżeniem, że obowiązują dwie taryfy. Na odcinku z Tczewa do Gdyni obowiązuje taryfa PR, natomiast z Gdyni do Słupska już SKM. Jeśli chodzi o bilety łączone, dalej obowiązują one na całej trasie.

Dodatkowo PR od wakacji będą wykonywały bezpośrednie połączenia sezonowe na trasie Chojnice – Słupsk. Kolejnym połączeniem jest Ustka – Słupsk, gdzie ponownie PR będą obsługiwały ten odcinek oraz, dobrze znane podróżnym, bezpośrednie połączenie Chojnice – Hel przez Tczew. 

SKM PRZESTAJE KURSOWAĆ DO TCZEWA

Z dniem 11 grudnia SKM przestaje kursować na odcinku Gdańsk – Tczew. Niezmiennie na tej trasie pozostaną Przewozy Regionalne, które deklarują monitorowanie sytuacji. Jeśli zajdzie taka potrzeba, są przygotowani do tego, by zmodernizować swoje rozkłady. Koszt przejazdu w stosunku do SKM jest wyższy o średnio 2 zł za bilet jednorazowy i 20 zł za bilet okresowy, ale czas przejazdu ma nie przekroczyć 30 min.

CIĄG DALSZY UTRUDNIEŃ

Od niedzieli pasażerowie muszą przygotować się na utrudnienia w kursowaniu pociągów na trasie Gdynia – Wejherowo. Z rozkładu zniknęło nocne połączenie z Gdyni o godzinie 1:35. Oznacza to, że do Wejherowa pozostaje nam skorzystać z połączenia o godzinie 00:40 albo 3:35. Mniej drastycznie będzie w porannych kursach z Wejherowa do Gdyni. Zmiany są niemal kosmetyczne, zamiast połączenia 7:05 mamy do wyboru 6:56 albo 7:10.

Kolejne zmiany nastąpiły w późniejszych połączeniach powrotnych z Gdyni. Dotychczasowe godziny odjazdów były o 16:18 i 16:25, jednak teraz ich bieg kończy się na stacji Gdynia Chylonia. Bezpośrednie połączenie z Gdyni do Wejherowa będzie o 16:35.

 

jk

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj