Wodowanie statku naukowo-badawczego dla Uniwersytetu w Goteborgu już za nami. Jednostkę zbudowała Stocznia Remontowa Nauta. Statek był budowany na nabrzeżu, a nie na pochylni. Dlatego najpierw umieszczono go na pontonie, a potem przetransportowano do Stoczni Remontowej. Po zanurzeniu pontonu, jednostka osiągnęła pływalność. Operacja wodowania zajęła 20 godzin.
SZKOLENIE MŁODYCH NAUKOWCÓW
Budowa statku rozpoczęła się w styczniu 2015 roku. Jednostka ma ponad 49 metrów długości, 11 metrów szerokości i waży około 800 ton. Na pokład wejdzie pięcioosobowa załoga i dwudziestu badaczy. Będą się tu szkolić młodzi naukowcy. Skagerak ma służyć m.in. do badań nad zmianami klimatu, stanem wód czy układem prądów morskich.
NIE EMITUJE ŻADNYCH PŁYNÓW DO MORZA
Statek pozostanie w Stoczni Nauta do wiosny 2017 roku. Tu ma zostać wyposażony w urządzenia do badania środowiska morskiego. To statek zero emisyjny – nie „wypuszcza” do morza żadnych płynów. Specjalny system SRC pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 40 procent w porównaniu do podobnych jednostek. Poza tym, Skagerak charakteryzuje się niską emisją hałasu i drgań na zewnątrz kadłuba.