Altówka w głównej roli i polskie kompozycje. Płyta Violand Krzysztofa Komendarka-Tymendorfa

Krzysztof Komendarek-Tymendorf i Marzena Bakowska (fot. Radio Gdańsk/Piotr Puchalski)

Pierwsza w historii polskiej fonografii płyta z solowym repertuarem wyłącznie na altówkę, która pokazuje twórczość polskich kompozytorów w XIX, XX i XXI wieku. Jest to album prof. Krzysztofa Komendarka-Tymendorfa, na co dzień wykładowcy związanego z gdańską Akademią Muzyczną i gdyńską Szkołą Muzyczną.

Na płycie znalazła się zarówna klasyka (Lipiński, Bacewicz, Lutosławski, Wajnberg, Penderecki), jak i muzyka eksperymentalna (Wieczorek), elektronika („Gudonis” Komendarek) oraz minimal music tzw. neoclassical (duet altowiolisty z Zuzanną Ossowską jako MonoTony Ænsamble).

O tych utworach, ale także o miłości do altówki, z Krzysztofem Komendarkiem-Tymendorfem rozmawiała Marzena Bakowska. Posłuchaj:

aKa

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj