Co w Gdańsku może zmienić port centralny? Co taki port może oznaczać w praktyce? – Wynika to z szacowanego wzrostu potencjału jaki ma Port Gdańsk. Wzrost obrotu sięga obecnie 40 milionów ton. Szacujemy, że za 10 lat będzie to 100 milionów ton – mówił w Rozmowie kontrolowanej Edward Atanasiu, Dyrektor Działu Projektów Inwestycyjnych Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. W specjalnym wydaniu programu z Portu Gdańsk rozmawiała z nim Agnieszka Michajłow. – Dzisiaj za wcześnie by mówić o nakładach inwestycyjnych. Jesteśmy na etapie opracowania koncepcji wielobranżowej. Te dokumenty dadzą nam odpowiedź na pytania o nakłady i o terminy inwestycji. Patrząc na wzrost obrotów w porcie gdańskim jest to ważna inwestycja na przyszłość – mówił Edward Atanasiu na antenie Radia Gdańsk.
Inwestycja może sięgać kilku miliardów złotych, jednak może przynieść Skarbowi Państwa wysokie zyski. – Szacuje się, że to może być kilkadziesiąt miliardów większego zysku co roku. Analizujemy różne metody finansowania tej inwestycji. Również partnerstwo publiczne. Budowa portu centralnego to inwestycja wpisana w strategię rozwoju portu – powiedział wicedyrektor Portu Gdańsk w Rozmowie kontrolowanej.