Podniesienie kompetencji i możliwości badawczych naukowców, podwyższenie poziomu kształcenia, a także chęć wyjścia naprzeciw trendom w branży morskiej zdecydowały o utworzeniu na Politechnice Gdańskiej nowego Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa. Powstanie on w ramach integracji dwóch wydziałów funkcjonujących dotychczas osobno: Mechanicznego oraz Oceanotechniki i Okrętownictwa. Pełna integracja nastąpi najwcześniej jesienią 2021 r.
Czy nowy wydział podniesie morski charakter uczelni? Kto przede wszystkim zyska na tym połączeniu? O to Anna Rębas pytała rektora Politechniki Gdańskiej prof. dr hab. Krzysztofa Wilde.
– Świat się zmienia, my się dostosowujemy do potrzeb aktualnego rynku i zapotrzebowań społecznych. Takim elementem naszej działalności jest zmiana organizacyjna. Przychodzą takie momenty, że trzeba się dostosować się do nowych warunków – tłumaczył motywy powstania nowego wydziału rektor Politechniki Gdańskiej. – Pomysł na to, żeby te dwa wydziały połączyć, żeby zintegrować naukowców i dydaktyków razem, powstał około 20 lat temu, ale nigdy nie doszedł do fazy realizacji – dodawał.
Anna Rębas dopytywała, dlaczego taki wydział jest potrzebny. – Studenci, którzy kończyli wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa mają świetne perspektywy zarobkowe. To samo dotyczy Wydziału Mechanicznego, ci studenci też są bardzo dobrze postrzegani. Natomiast synergia jest na poziomie połączenia kadr, na poziomie integracji zarówno naukowej, jak i dydaktycznej. Będziemy bardziej konkurencyjni, bardziej elastyczni i będziemy mogli zaoferować ciekawsze programy studiów i ciekawsze programy badawcze – mówił prof. dr hab. Krzysztof Wilde.
(Fot. Politechnika Gdańska)