Na mapie Pomorza powstaje kolejny podmiot edukacyjny. To prywatne liceum katolickie Columbus, które rozpoczyna działalność w Gdańsku. Jego twórcy chcą, żeby młodzi ludzie, wkraczający w dorosłość, po ukończeniu szkoły świadomie wybierali studia, rozwijali się zawodowo, zakładali firmy i z odwagą podejmowali się roli liderów w otoczeniu, na które mają wpływ. O szkole przyszłości z dyrektorem Pawłem Korzenieckim rozmawiał Andrzej Urbański.
Prowadzący rozmowę dopytywał, czy panująca pandemia nie utrudnia stworzenia nowej placówki edukacyjnej. – Okoliczności są trudne i można by było powiedzieć, patrząc z zewnątrz, że to jest pewne szaleństwo. Natomiast stworzenie szkoły, kiedy rodzice i uczniowie są zmęczeni system nauki zdalnej, postrzegamy jako szansę. Na tyle, na ile pozwoli nam prawo, zdrowy rozsądek i nasze możliwości, będziemy zmierzać do tego, żeby prowadzić zajęcia stacjonarnie, żeby był kontakt z młodzieżą. Z naszych przekonań wynika, że nie ma edukacji bez relacji, mówiąc takim sloganem – dodawał dyrektor nowo powstającego liceum.
Liceum Columbus opiera się na trzech filarach: nauka, przywództwo, kultura. Nasz gość mówił także o znaczeniu tych haseł w praktyce.
– Liceum, jako szkoła średnia, kończy się egzaminem maturalnym. Jakkolwiek nie myślelibyśmy o wprowadzaniu innowacyjnych programów, to de facto jednym z głównych celów liceum jest jak najlepsze przygotowanie ucznia do egzaminu maturalnego. Zaznaczamy, że nauka i rozwój są dla nas bardzo ważne. Natomiast podchodzimy do tego tematu z innej strony. Do pracy codziennej z młodzieżą wykorzystujemy program „Leader in Me”, który powstał na fundamencie bestsellerowej książki Stephena Covey’a „7 nawyków skutecznego działania”. Na bazie twórczości jego i jego syna powstała cała metodologia doradztwa biznesowego, z tego zrodziła się cała gałąź wsparcia edukacji. Okazuje się, że to zaowocowało niesamowitymi rezultatami. Dzisiaj, jak się przyjrzymy używanie tej metodologi, to wykorzystuje ją 6 tys. placówek na całym świecie. Natomiast jeżeli chodzi o wykorzystanie tej metodologi, która się ogniskuje w tych trzech filarach, to mówimy o pewnej zmianie perspektywy postrzegania edukacji – mówił gość Radia Gdańsk.