Południowokoreański rząd planuje budowę inteligentnych stoczni wyposażonych w sztuczną inteligencję, co powinno zwiększyć konkurencyjność małych i średnich zakładów produkcyjnych z branży okrętowej.
Inteligentna stocznia powstanie w Korei Południowej, Norwedzy budują autonomiczny kontenerowiec. Statek będzie mierzył ponad 80 metrów długości i 15 metrów szerokości. Jego pojemność zaprojektowano na 120 TEU, a wyporność na 3,2 tys. dwt. Na ile te supernowoczesne technologie w przemyśle stoczniowym są sprawą dalece przyszłościową?
Gośćmi Iwony Wysockiej w audycji Ludzie i pieniądze byli Piotr Frankowski z Namiarów na Morze i Handel i Mateusz Kowalewski z portalu Gospodarkamorska.pl
– Koreańczyków trzeba traktować poważnie. Jak się za coś biorą, to wiadomo, że temat będzie rozwijany. Nie jest to daleka przyszłość, takie technologie są już wdrażane – mówił Mateusz Kowalewski.
– Cała sfera związana z nowymi technologiami i cyfryzacją bardzo przyspieszyła w ostatnim czasie. Jeszcze 2-3 lata temu dyskusje na temat sztucznej inteligencji w przemyśle okrętowym traktowano jak science-fiction – dodał Piotr Frankowski.