Polacy wciąż więcej na święta wydają w sklepach stacjonarnych niż internetowych. Wkrótce ma się to jednak zmienić

W tym roku na Boże Narodzenie polska rodzina wyda średnio ponad 1,5 tys. zł – wynika z badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2019”. Niemal 70 proc. świątecznego budżetu zostawimy w sklepach stacjonarnych. Połowa polskich respondentów deklaruje, że także po prezenty uda się do sklepów stacjonarnych. Wydatki w tych placówkach stanowią wciąż większość świątecznego budżetu Polaków, przy czym wzrosły one o 6,1 proc. w porównaniu do zeszłego roku.

Gośćmi Iwony Wysockiej byli Adam Protasiuk, Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza oraz Artur Kiełbasiński, Radio Gdańsk.

– Chciałem przypomnieć, że przez ostatnie lata ta kwota jest względnie podobna. Jak pamiętam, w ciągu ostatnich 7-8 lat, to wzrost z 1200 do 1500 złotych. To odpowiada, mniej więcej, inflacji i temu, co się dzieje na rynku, więc, tak naprawdę, mam wrażenie, że Polacy raczej tak samo organizują Boże Narodzenie, a chyba przede wszystkim kolacje wigilijną. […] Mamy za to pewne spowolnienie w handlu internetowym. Jedną z przyczyn tego zjawiska jest słabość polskiego systemu logistyczno-kurierskiego – uważa Artur Kiełbasiński.

– Jest opóźnienie, ale ostatecznie i tak to nas czeka. Często słyszymy, że ktoś woli pójść do sklepu, bo usłyszy od sprzedawcy dodatkowe informacje o produkcie. Wiemy, że dzisiaj jest to bardzo trudne, a często wręcz niemożliwe. Rozwijają się już sklepy bezobsługowe, co jest przyszłością i to spowoduje, że będziemy przechodzić do systemu sprzedaży pozasklepowej. Jesteśmy na to skazani – prognozuje Adam Protasiuk.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj