Sopoccy ósmoklasiści z drugim w kraju wynikiem z matematyki. Średnia z testów wyniosła w mieście 68,5 procent. Tymczasem w całym kraju co trzeci ósmoklasista miał wynik poniżej 30 procent. Jakie mogą być skutki braku wiedzy matematycznej? Co zrobić, żeby zachęcić uczniów do nauki?
O tym w audycji „Ludzie i Pieniądze” dyskutowali Marek Krzykowski, menadżer AK Construction, oraz Stanisław Szultka, ekonomista, dyrektor departamentu rozwoju gospodarczego w Pomorskim Urzędzie Marszałkowskim. Rozmowę prowadziła Iwona Wysocka.
– Ten przedmiot powinien być tłumaczony w bardziej atrakcyjny sposób – ocenił Marek Krzykowski. – Generalnie do tego trzeba zachęcić. Ja ze swojej historii wiem, że jak nauczyciel nie potrafił uatrakcyjnić zajęć, to człowiek uciekał od takiego przedmiotu. Matematyka też jest żywym przedmiotem, może być bardzo sucho przekazywana, a może być bardzo twórczo – dodał.
– W dzisiejszym świecie sztucznej inteligencji i algorytmów matematyka jest ważna, nawet po to, żeby rozumieć tę rzeczywistość – zauważył Stanisław Szultka.
Średnia ósmoklasistów w Gdyni wyniosła 62,7 procent, w Gdańsku było to 62,5 proc. Natomiast średnia pomorska wyniosła 51,06 procent i była nieco niższa od krajowej z wynikiem 52 procent.
Posłuchaj audycji:
am