„Klient musi zrozumieć.” Co jest najważniejsze przy budowaniu marki i w trakcie transakcji w Internecie?

W audycji „Świat Nowych Mediów” rozmawiamy z Łukaszem Murawskim, strategiem marki, o budowaniu wizerunku, marketingu internetowym i doświadczeniach zakupowych klientów. Podkreślamy podstawy budowania marki, padają słowa o spójności i tym, co tak naprawdę jest walutą (to czas i uwaga klientów).

Poruszyliśmy także ważne kwestie związane z procesami brandingowymi, które pomagają firmom odnaleźć swoją tożsamość i odpowiedzieć na pytania: dlaczego istnieją, co oferują i czym wyróżniają się na tle konkurencji. Nasz gość podkreślił, że branding to coś więcej niż logo – to esencja marki, cel jej działalności i sposób, w jaki chcemy być postrzegani przez klientów.

W marketingu internetowym kluczową rolę odgrywa personalizacja. Klienci oczekują, że komunikacja będzie odpowiadała ich potrzebom, ale nie czują się komfortowo, gdy marki wiedzą o nich za dużo. Mówiliśmy także o unikalności w sieci – zrozumienie, co wyróżnia markę na tle konkurencji, jest kluczowe, aby przyciągnąć uwagę klientów w zapełnionym informacjami świecie. Ważne, by firmy wiedziały komu i w czym chcą pomóc, tak by nie traktowały klientów tylko jako okazję do zarobku.

Podczas rozmowy o zakupach internetowych opowiedzieliśmy o szybkości i transparentności w obsłudze klienta. Dla dwóch trzecich klientów szybkość realizacji zamówień jest ważniejsza niż cena. Klienci cenią możliwość personalizacji zakupów, ale frustrują ich skomplikowane procesy rejestracji czy brak jasnych informacji na stronach internetowych. Podkreślono, że dbałość o każdy etap doświadczenia zakupowego, od pierwszego kontaktu po finalizację transakcji, wpływa na postrzeganie marki i jej sukces na rynku. Dla niektórych szybkość wymiany wiadomości czy odpowiedzi od konkretnych przedsiębiorców jest oznaką szacunku.

Inne wydania audycji „Świat Nowych Mediów” znajdziecie TUTAJ. Podobne tematy związane z Internetem, aplikacjami i nowymi mediami poruszaliśmy w audycji „Złapane w Sieci”, odcinki archiwalne są dostępne TUTAJ.

Posłuchaj audycji:

Filip Jędruch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj