Do Toyoty RAV 4 przylgnęła łatka auta dla kobiet. Sęk w tym, że dziś byłoby to twierdzenie nieuzasadnione. „Ravka” to pełnoprawny, silny SUV z charakterem. Do tego zdecydowanie pełnoletni. Obchodzi właśnie 20-lecie! RAV 4 IV generacji jest większa od poprzednika, bo nie bazuje na płycie podłogowej Corolli lecz Avensis. Od poprzedniczki jest o 20 centymetrów dłuższa, o 3 szersza ale niższa o 2,5 cm. Ma o 10 cm większy rozstaw osi. Wewnątrz nawet wysocy pasażerowie tylnego rzędu mogą podróżować wygodnie.
RAV4 występuje w trzech wersjach silnikowych. Najtańszy jest dwulitrowy diesel o mocy 125 koni mechanicznych – ten polecamy, bo jest wystarczająco dynamiczny. Taką samą pojemność ma silnik benzynowy ale mimo 150 koni mechanicznych, trudno przypisywać mu nadzwyczajną moc. Najdroższy jest 150 konny diesel o pojemności 2,2 litra. Ze względu na akcyzę za taką wersję zapłacimy 130 tysięcy złotych. Na najtańszą wystarczy niespełna 100 tysięcy złotych.