Peugeot 308 to jeden z tych samochodów, o których trudno było nam zapomnieć, choć pierwsza jazda odbyła się już ponad rok temu. Auto zdecydowanie wyróżnia się na tle „kompaktowej” konkurencji. Nie chodzi jednak o wygląd. Każdy kierowca zobaczy w nim cechy Peugeota. Chwilami wręcz uderzające podobieństwo z większym modelem 508. Tym jednak, co stanowi o wyjątkowości 308 jest ascetyczne wnętrze.
Bardzo mała kierownica jest położona zdecydowanie poniżej zestawu zegarów. Ten z kolei bardzo szeroki z „lustrzanie” podnoszącymi się wskazówkami. W 308 nie ma też prawie żadnych przycisków. Większość funkcji obsługuje się za pomocą ekranu multimedialnego. Rozwiązanie niewątpliwie wymaga przyzwyczajenia, ale daje komfort „sterylności” wnętrza.
Pod maską 308 docenione przez fachowców trzycylindrowe silniki 1,2 Pure Tech albo czterocylindrowy diesel 1,6. Cennik zaczyna się od 59 tys. zł.
Samochód do testów użyczyła firma Peugeot JD Kulej.