Jaguar F-Pace to pierwszy SUV w historii brytyjskiej marki. Auto ma być głównym konkurentem Porsche Macana. I trzeba przyznać, że jest konkurentem groźnym.
Samochód imponuje dbałością o każdy najmniejszy detal – od welurowych uszczelek w drzwiach, do intuicyjnie umieszczonych przełączników otwierania szyb i zamykania drzwi.
F-Pace nie jest terenówką. Twarde zawieszenie w połączeniu z niskim profilem opon daje komfort i przyczepność, ale na asfalcie. Jest też przyspieszenie. Nawet podstawowy silnik diesla 2,0 180 KM rozpędza się do 100 km/h w 8,9 sekundy. Piorunujące wręcz osiągi dają pozostałe silniki V6 o mocach do 380 KM.
Jaguar F-Pace wciąga. Już po krótkiej jeździe można poczuć się integralną częścią auta. Przyjemność jednak kosztuje. Cennik zaczyna się od 200 tysięcy złotych. Bez problemu jednak skonfigurujemy wersję za pół miliona złotych.
Auto do testów użyczyła firma British Automotive Gdańsk.
Posłuchaj audycji:
Sebastian Kwiatkowski/Tomasz Galiński/mili