Ford Fiesta ma nową konkurencję. Okazuje się nią inny, pozornie tylko mniejszy Ford Ka+. Auto wypełnia lukę po poprzedniej generacji samochodu segmentu A. Nowa Ka nie ma jednak wiele wspólnego z bazującym na płycie podłogowej Fiata poprzednikiem.
Ka+ produkowana jest w Indiach i na tamtejszy rynek. Model został dostosowany jednak do potrzeb rynku europejskiego.
Jest nieznacznie gorzej wykończony niż Fiesta, ale za to oferuje więcej miejsca wewnątrz, także pod względem wysokości kabiny. O sprawne przemieszczanie się dba 1,2 litrowy silnik o mocy 70-85 KM, a auto zaskakująco dobrze trzyma się drogi. Jest przy tym ciche.
Ka+ z klimatyzacją, radiem i systemem bluetooth można kupić za 41 tysięcy złotych. Podobnie wyposażona Fiesta będzie o 5 tysięcy złotych droższa.
Samochód do testów użyczyła firma Ford BIG Autohandel Gdańsk.