Zdaniem ekspertów pracodawcy nadal niechętni są do zatrudniania seniorów. Co 5 firma nie zatrudnia osób w wieku 50+, a jedynie 12 proc. pracodawców planuje w 2016 roku zwiększyć liczbę obecnych pracowników będących w tej grupie wiekowej.
Dzieje się tak, mimo że firmy doceniają starszych pracowników, a szczególnie ich duże doświadczenie zawodowe, odpowiedzialność, dyspozycyjność czy zaangażowanie w realizację powierzonych zadań – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Work Service. Jak przekonać pracodawców do zatrudniania osób z grupy 50 plus? To główny temat
Jako pierwszy wypowiada się Artur Kiełbasiński. Według niego rynek może sam przekonać pracodawców do zatrudniania osób starszych. – Widzimy, jaki mam stan demograficzny. Przedstawiciele wyżu mają już ponad 30 lat. Powstała luka, która będzie się pogłębiać. Oczywiście senior seniorowi nierówny. Niektórzy są znakomicie obeznani m.in. z komputerami i świetnie funkcjonują. Jednak wiele osób jest „wykluczonych cyfrowo”. Zdobycie pracy będzie zależało od indywidualnych kompetencji seniorów.
Dziennikarz Wyborczej zaznacza również, że warto zwracać uwagę na różnorodność pracowników, jakich się zatrudnia. – Odruchowo zawężamy to do parytetu kobiet lub mężczyzn. Musimy jednak pamiętać, że jeśli zatrudnimy samych 20-latków, to będzie jeden wielki wyścig szczurów. Każdy przedsiębiorca powinien mieć plan, by skonstruować zespół tak, by znalazł się w nim i młody wilczek, i doświadczony senior. Starsi mają doświadczenie i wnoszą do firmy zupełnie inne wartości.