Dodatkowa opieka, ograniczenie w dostępie do lekarzy, zamknięte rynek i cmentarz w Sopocie. Ustalenia sztabu kryzysowego

Z uwagi  na zagrożenie epidemiczne w Sopocie zamknięto miejskie targowisko i cmentarz. Części świadczeń nie będą udzielały poradnie specjalistyczne w przychodni przy sopockim pogotowiu. To wynik narady miejskiego sztabu kryzysowego. Miasto podkreśla, że wszelkie ograniczenia mają na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa. Samo spotkanie sztab kryzysowego także odbyło się w zmienionej formule – zdalnie za pośrednictwem nowych technologii. Duży kładziony jest na zapewnienie bezpieczeństwa i pomoc osobom starszym, dla których nowy wirus jest szczególnie niebezpieczny.

POGOTOWIE W SOPOCIE

By do minimum ograniczyć ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, dyrektor SP ZZOZ Miejskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego z Przychodnią w Sopocie podjął decyzje o czasowym zawieszeniu udzielania świadczeń zdrowotnych w poradni ortopedycznej, poradni urologicznej, poradni medycyny pracy oraz w ambulatorium chirurgicznym od 16 do 31 marca 2020 włącznie.

Tel. kontaktowy (całodobowy): 58 555 81 13
•    Poradnia ortopedyczna – ograniczona do przypadków pilnych
•    Poradnia urologiczna – nieczynna
•    Ambulatorium chirurgiczne – nieczynne
•    Poradnia medycyny pracy – ograniczona do przypadków pilnych

CMENTARZ

W związku z zagrożeniem epidemicznym biuro Cmentarza Komunalnego zostało zamknięte do odwołania. Wizytę związaną z organizacją pogrzebu należy umówić dzwoniąc pod nr tel. 58 551 03 50 lub mailowo: biuro@cmentarz.sopot.pl.

Aby zapobiegać gromadzeniu się wielu osób w niewielkich pomieszczeniach zamknięta będzie również Kaplica Cmentarza Komunalnego. Uroczystości żałobne i pogrzebowe rozpoczynać się będą przed kaplicą i kontynuowane będą tylko na miejscu pochówku.

RYNEK SOPOCKI

Od jutra, czyli od 17 marca, działają tylko i wyłącznie sklepy spożywcze (z żywnością) oraz sklepy z  artykułami chemicznymi i drogeryjnymi. Nie funkcjonuje sprzedaż z lad/ław/samochodów.

PARKOWANIE W MIEŚCIE

Jak informuje miasto, w celu wymuszenia rotacji miejsc, funkcjonuje nadal strefa płatnego parkowania. Parkometry są odkażane dwa razy w ciągu dnia. Urzędnicy i służby proszą jednak o korzystanie z płatności mobilnych.

TOALETY W MIEŚCIE

Zamknięta zostaje toaleta na ul. Bohaterów Monte Cassino. Działają wyłącznie toalety bezobsługowe, które dwa razy w ciągu dnia są dezynfekowane.

PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH

Od dzisiaj w Sopocie nie ma potrzeby uruchamiania ręcznie sygnalizatorów na przejściach dla pieszych. Programy sygnalizacyjne zostały przełączone w tryb zapewniający automatyczne wyświetlanie zielonego światła dla pieszych.

MOPS

Obecnie MOPS wraz z Caritas dowozi ciepłe posiłki do 46 osób w mieście. MOPS na bieżąco realizuje wypłatę świadczeń. Świadczeniobiorcy proszeni są o zakładanie kont bankowych (pomagają w tym pracownicy MOPS), a w celu obsługi tych, którzy nie chcą konta w banku, wprowadzono śluzy w dostępie do kasy. Informujemy również, że sytuacja osób bezdomnych w naszym mieści jest na bieżąco monitorowana przez sopocki MOPS. Nikt w Sopocie nie pozostaje bez opieki.

KURACJUSZE

W sopockich sanatoriach przebywa łącznie około 700 kuracjuszy. Ich turnusy kończą się 30 marca i 1 kwietnia.

GASTRONOMIA

Przypominamy, że na stronie miasta aktualizowana jest na bieżąco lista lokali gastronomicznych, które prowadzą sprzedaż posiłków z dowozem lub odbiorem własnym.

ZAKUPY NA TELEFON

Sopocki Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przyjmuje zamówienia na zakupy z dowozem do domu dla starszych samotnych osób.

Wsparcie w zakupie przez telefon niezbędnych artykułów spożywczych oraz higienicznych zadeklarowała sopocka firma Delikatesy Mrozińscy. Samotne osoby starsze lub chore mogą zgłosić taką potrzebę telefonicznie do sopockiego MOPS-u, od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30, tel. 58 551 17 10.

Po ustaleniu listy niezbędnych zakupów, produkty zostaną dostarczone bezpośrednio do domu wraz z paragonem. Na miejscu będzie możliwość uregulowania płatności przy użyciu przenośnego terminalu lub gotówką. Seniorzy, którzy znajdują się w trudnej sytuacji życiowej i finansowej, objęci zostaną wsparciem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie. Osoby, które potrzebują pomocy w zrobieniu zakupów czy dostarczeniu leków, mogą również liczyć na wsparcie wolontariuszy.
BLUE ALERT

Jesteś mieszkańcem Sopotu, twoi bliscy mieszkają w Sopocie? Zarejestruj siebie lub ich w specjalnym, miejskim systemie komunikacji BlueAlert. Będziesz otrzymywać szybko i bezpośrednio na swój telefon i e-mail najważniejsze informacje.

– Specjalnie dla sopocian uruchomiliśmy system szybkiego powiadamiana – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu. – Musimy z informacją docierać bezpośrednio do naszych mieszkańców, a ten system na to pozwala. Dlatego apeluję o rejestrowanie się i rozpowszechnianie informacji o systemie.

Komunikacja w systemie odbywać się może za pomocą sms, e-mail, poprzez połączenie głosowe oraz stronę internetową.

Jak się zrejestrować?

    Kliknij w link, który kieruje bezpośrednio do strony rejestracyjnej:

https://app.bluealert.pl/sopot/register/simple/

    Wejdź na sopot.pl i kliknij w baner BlueAlert, który też kieruje do strony rejestracyjnej.

Potem reaguj na przesyłane informacje.

Jeżeli więc dostaniesz sms z pytaniem, nie wahaj się na niego odpowiedzieć TAK lub NIE. Przyszedł mail? Kliknij w pierwszy link, aby potwierdzić uczestnictwo lub w drugi link, aby zaprzeczyć. System dzwoni do Ciebie? Odbierz, system przeczyta ci komunikat i poprzez przyciski na klawiaturze swojego telefony sam zdecydujesz, czy dany komunikat cię dotyczy: 1 – TAK, czy nie dotyczy 2 – NIE.

oprac. Puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj