„Zakupy z ludzką twarzą na Halach Targowych” to konkurs fotograficzny obywający się od kliku lat. To okazja do wykazania się dla pasjonatów fotografii oraz wszystkich , którzy odwiedzają halę, robią na niej zakupy, uczestniczą w wydarzeniach tam się odbywających- i chętnych do pokazania swoich ujęć w jej przestrzeni. W konkursie przewidziano cztery kategorie. Udział może wziąć każdy – liczy się przede wszystkim pomysł, kompozycja i zgodność z tematem. W tym roku uczestnicy mogą nadsyłać prace w czterech kategoriach. Są to: „Smaki Hal”, „Twarzą w twarz”, „Reporterski kadr” oraz „Hale nocą”.
Link do strony konkursu- https://fb.me/e/52FzbsA2N
Kategoria „Smaki Hal ” dotyczy zdjęć z ujęciem asortymentu kupców hal – sezonowej oferty handlowej, ze szczególnym uwzględnieniem – „darów lasu i natury”, a także produktów rzemieślniczych, opartych o tradycyjne receptury z regionu Pomorza i pochodzących z lokalnych gospodarstw. Liczymy na ukazanie kulinarnej oferty handlowej hal z podkreśleniem jej różnorodności. W kategorii „Twarzą w twarz” uczestnicy mają za zadanie pokazać zdjęcia handlu – żywego kontaktu człowieka z człowiekiem, rozmów z kupcami, sprzedawcami, a także portrety kupców. „Reporterski kadr” to zdjęcia z wydarzeń/imprez kulturalnych oraz innych organizowanych w przestrzeni obiektu eventach, również wydarzeń odbywających się w podziemiach hal oraz okolicy.
Hale Targowe w Gdyni wzniesiono w latach 1935 – 1938 według projektu duetu architektów Jerzego Müllera oraz Stefana Reychmana. Zabytkowy zespół zabudowy miejskich hal reprezentuje architekturę, której elementy posiadają warte uchwycenia walory: estetyczne, historyczne, a nawet sentymentalne (np. architektura placu targowego/szyldy z czasów transformacji). W tegorocznym konkursie kategoria „Hale nocą” ma na celu zwrócenie uwagi na fragmenty wyjątkowej konstrukcji tego kompleksu po zachodzie słońca, wieczorem i nocą.
Zwycięzców wybierze jury, w skład którego wejdą znani fotograficy oraz osoby silnie związane z Gdynią. Dla laureatów konkursu przewidziane są atrakcyjne nagrody oraz udział w wystawie.
I nagroda w kategorii ” Smaki Hal ”
– Voucher 200 zł + voucher 200 zł do jednej z gdyńskich restauracji
I nagroda w kategorii ” Twarzą w twarz ”
– Voucher 200 zł + voucher 200 zł do jednej z gdyńskich restauracji
I nagroda w kategorii ” Reporterski kadr”
– Voucher 200 zł + voucher 200 zł do jednej z gdyńskich restauracji
I nagroda w kategorii ” Hale nocą”
– Voucher 200 zł + voucher 200 zł do jednej z gdyńskich restauracji
Prace konkursowe „Zakupów z ludzką twarzą na Halach Targowych w Gdyni” można składać osobiście w biurze projektów Agencji Rozwoju Gdyni lub przesyłać drogą elektroniczną na adres e-mail: sandra.szmigiel@gdynia.arg.pl wraz z kartą zgłoszeniową do 7.11.2022 r.
Regulamin konkursu oraz karta zgłoszenia znajdują się na stronie: arg.gdynia.pl/do_pobrania.html