Jak Johann Sebastian Bach nie został gdańskim kapelmistrzem – fakty i mity

Towarzystwo Dom Uphagena zaprasza serdecznie w środę 14 grudnia 2022 r., godzina 17. 00, na wykład z 18. cyklu „Kultura Dawnego Gdańska”. Tym razem naszym gościem będzie prof. dr hab. Andrzej M. Szadejko, który wygłosi prelekcję na temat „Jak Johann Sebastian Bach nie został gdańskim kapelmistrzem – fakty i mity”.

 

Uwaga wykład odbędzie się w siedzibie Towarzystwa: Dom Uphagena, Oddział Muzeum Gdańska, ul. Długa 12. Wstęp wolny. Wśród słuchaczy jak zwykle rozlosowanych zostanie kilka ciekawych książek. Po wykładzie zapraszamy na filiżankę kawy i herbaty oraz słodkie wypieki.

 

O wykładzie: Jak Johann Sebastian Bach nie został gdańskim kapelmistrzem – fakty i mity

W przestrzeni publicznej w kontekście różnych historii z dawnego Gdańska często słyszy się o chęci Johanna Sebastiana Bacha do opuszczenia Lipska i przeniesienia się do naszego miasta. Czy to prawda? Odpowiedź jest bardzo skomplikowana. W naszym wypadku jedno jest pewne – tak, chodzi o Bacha, o tego Bacha, ale informacje o jego przyjeździe są bardzo nieprecyzyjne.

A jak to było na prawdę, dowiemy się 14 grudnia w Domu Uphagena.

 

O prelegencie :

Profesor dr hab. Andrzej M. Szadejko, wykładowca Akademii Muzycznej w Gdańsku. Wielokrotnie profesor wizytujący na uczelniach w Niemczech, Finlandii i USA. Regularnie koncertuje w Polsce, Europie a także w USA jako solista, kameralista i dyrygent. Zajmuje się również komponowaniem. Ekspert w dziedzinie historycznego budownictwa organowego. Konsultuje, bądź sprawuje nadzór nad wieloma projektami organowymi w Polsce, a także na Litwie i w Belgii. Autor wydawnictw monograficznych, licznych opracowań naukowych poświęconych muzyce. Organizator festiwali w Gdańsku- jak na przykład „Koncerty dla gdańszczan, Organy plus”. Założyciel i szef zespołu Goldberg Baroque Ensemble, z którym nagrywa premierowe wykonania kantat kompozytorów z Pomorza. W 2022 r. GBE zdobył jedną z najbardziej prestiżowych międzynarodowych nagród „Opus Klassik” w kategorii „Najlepsza Światowa Premiera”, za album Oratorio Secondo, gdańskiego kompozytora Johanna Daniela Pucklitza.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj