„Problem nie polega na tym, że spółki się wycofują, ale na tym, że robią to z dnia na dzień”

Opera Bałtycka odwołuje niektóre majowe spektakle. Powód? Wycofanie sponsora. Grupa Lotos jeszcze za poprzedniego zarządu poinformowała, że wycofuje się ze sponsorowania działalności Opery Bałtyckiej. W związku z tym dotychczasowy szef tej placówki Marek Weiss odwołał trzy majowe spektakle Otella i trzy Sny Nocy Letniej, których koszt wynosi dokładnie tyle, ile niedobór spowodowany wycofaniem się Lotosu.

Sponsoring w kulturze. Kiedy i komu przynosi korzyści?

– Myślę, że przede wszystkim trzeba spojrzeć na to z każdej perspektywy, bo każde tego typu działanie ma swój cel. I wcześniejszy sponsoring Grupy Lotos w pewnym stopniu był związany po pierwsze ze strategią CSR Grupy Lotos, a po drugie również z faktem, że Grupa Lotos była mocno zaangażowana lokalnie. Obecnie mamy zarząd, który prawdopodobnie w mniejszym stopniu będzie chciał być zaangażowany lokalnie. I to jest pierwsza przyczyna – mówi Łukasz Olechnowicz.

– Drugi temat jest związany z tym, że prawdopodobnie cała działalność i strategia będzie pisana przez Lotos na nowo. Myślę, że można się spodziewać, jeżeli chodzi o Grupę Lotos wielu podobnych decyzji dotyczących nie tylko kultury, ale prawdopodobnie też sportu. Nie zapominajmy o tym, że jest to główny sponsor wielu dużym sportowych na Pomorzu i prawdopodobnie będzie następstwo tych działań, ale będzie dotyczyło to tez innych spółek. Większy problem, który widzę, nie polega na tym, że jeden czy drugi sponsor się w chwili obecnej wycofał, ale raczej na tym, że ciężko cokolwiek planować, jeżeli takie decyzje podejmowane są z dnia na dzień – dodaje.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj