Drugim tematem Komentarzy w Radiu Gdańsk są reklamy szpecące polskie miasta.
– Wojna lokalna jest efektem ustawy krajobrazowym. Ustawa weszła w życie latem i ona stworzyła ścieżkę dla samorządów. Myślę, że w Gdańsku uchwała będzie głosowana w sierpniu. Musimy się tych reklam pozbyć. To jest męczące. Nawet agencjom reklamowym wyjdzie to na dobre – mówi Michał Stąporek.
– Pamiętam wyprawę do Danii. Pamiętam ten szok, gdzie w zasadzie nie ma reklam. Są na przystankach autobusowych, ale małe i gustowne. Rzucają się w oczy, bo było ich mało. Reklamodawcy powinni o tym myśleć. Zasłanianie miasta i budynków. Potrzebna jest radykalna rewolucja – dodaje Mieczysław Abramowicz.
– Reklama będzie opodatkowana. Koszty będą większe. Jadąc przez Polskę, piękne krajobrazy na Kaszubach, pola powinny kipieć zielenią, ale widać reklamy. My kiedyś tęskniliśmy za tym. Zachód kojarzył się nam z wielkimi reklamami. Jesteśmy państwem trzeciego świata jeśli chodzi o krajobraz – komentuje Maciej Kosycarz.