Mieczysław Abramowicz: Budowany jest dla was raj, którego nie chcecie

Czarne flagi i transparenty „Tramwaj = Śmierć Ulicy” zawisły na ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego. To protest mieszkańców, przeciwko planom przebudowy ulicy. Właściciele mieszkań boją się, że tramwaj zaszkodzi starym kamienicom. Przedstawiciele miasta zapewniają, że przy budowie użyją najnowszych dostępnych technologii. Jak twierdzą, tramwaje mają jeździć ciszej niż samochody i nie będą powodować wstrząsów.

– W dzisiejszej Gazecie Wyborczej jest artykuł prezesa Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, który nazywa was pieniaczami. Mówi, że nie rozumiecie sytuacji. Budowany jest dla was raj, którego nie chcecie – mówi Mieczysław Abramowicz.

– Ja tam mieszkam. Protest zaostrzył się. Oprócz pism, które ślemy do urzędów, ulica została oflagowana. Te nasze obawy są potęgowane przez urząd miasta. Technologia budowy jest taka, że wiele rzeczy można zrobić, ale istnieją również ryzyka. Nikt z miasta nie ujawnił kosztów oceny ryzyka. Bo ich zapewne nie zrobiono. Nie wzięto pod uwagę specyfiki budowy geologicznej oraz specyfiki istniejącej zabudowy. Jesteśmy karmieni sztancowymi odpowiedziami. Pytam się, kto pójdzie siedzieć, kiedy dom się zawali. Będziemy z miastem walczyć do końca. Jeśli coś ma być zrobione porządnie, to musi kosztować – tłumaczy Małgorzata Puternicka.

– Na pewno wartość tych mieszkań spadnie. Nie szukamy mieszkań z widokiem na tramwaj. Przypomniał mi się przykład jednego z gdańskich biznesmenów, który kupił kamienicę z lokatorami. Biznes, który prowadził, był uciążliwy. Dlatego proponował mieszkańcom mieszkanie w innej lokalizacji. Może to jest jakiś pomysł dla miasta – zastanawia się Maciej Kosycarz.

– Nie wolno mówić, że ktoś jest pieniaczem. To błąd FRAG-u. Widziałem analizy, które skupiały się na wynalezieniu najtańszej inwestycji, która pozwoli na przeprowadzenie linii tramwajowej na Morenę. Ci ludzie nie mieszkają w Gdańsku. Oni patrzą na to obiektywnie. Takie rozwiązanie sprawi, że miasto zaoszczędzi 20 milionów na budowie i obniży koszty eksploatacji. W interesie 500 mieszkańców ulicy jest, żeby tramwaj nie jechał ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, dla reszty mieszkańców Gdańska to będzie duża oszczędność – apelował Michał Stąporek.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj