Piłkarska Arka Gdynia otwiera się na rynek meksykański. Klub ogłosił podjęcie współpracy z regionem Chignahuapan w południowym Meksyku. Klubową kasę zasilą pieniądze – w zamian logo regionu pojawi się na koszulkach piłkarzy Arki. Kwoty i szczegóły współpracy na razie pozostają tajemnicą. – Na konkrety przyjdzie czas – mówi prezes Arki Wojciech Pertkiewicz
– Region promuje się za granicą. Łoży na to określone kwoty promocyjne, wynikające z budżetu promocyjnego. My jesteśmy zadowoleni, oni są zadowoleni. To na razie pierwszy krok. Zobaczymy, jak to się rozwinie – dodaje.
Fot. www.arka.gdynia.pl
W przeszłości Arka sprawdzała już rynek meksykański. W poprzednim sezonie barwy klubu reprezentował napastnik z tego kraju Enrique Esqueda.
WIZJA WSPÓŁPRACY
– Region planuje ekspansję dotyczącą tematów turystycznych. W przyszłym miesiącu planowana jest wizyta burmistrza Javiera Tirrado Saaverdy. Dziś reprezentuje go Pan Felipe Vallejo, który doprowadził do podpisania tej umowy – dodał prezes Arki.
Umowa będzie obowiązywać od rundy wiosennej trwającego sezonu oraz w następnym sezonie 2019/20.
pkat/mich