W zeszłorocznej edycji udział wzięło 6 500 uczestników i przemierzyło blisko 35 tys. okrążeń na stadionach w dwunastu miastach Polski. Wysiłek uczestników i pokonane tylu okrążeń pozwoliły przekazać 730 tys. zł dla najbardziej potrzebujących dzieci. Podobnie jak poprzednio, impreza odbędzie się w tym samym czasie w dwunastu miastach Polski: Białymstoku, Bydgoszczy, Koszalinie, Krakowie, Lidzbarku Warmińskim, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Rudzie Śląskiej, Warszawie, Wrocławiu i w Słupsku, który w tym roku zastąpił Gdańsk.
Bieg ma charakter sztafety. W sztafecie biorą udział wyłącznie 5-osobowe drużyny i przez godzinę pokonują okrążenia, z których każde zostanie przeliczone na fundusze, aby wesprzeć w edukacji dzieci z Domów Dziecka.
Kapitan decyduje o kolejności w drużynie i przebiegniętych okrążeniach przez pojedynczego członka drużyny. Każdy członek drużyny po pokonaniu minimum jednego okrążenia i przekazaniu pałeczki sztafetowej kolejnemu członkowi drużyny, ma prawo do powrotu na bieżnię w kolejnych zmianach. Ilość zmian – powrotów na bieżnię nie jest ograniczona.
Zmiana aktualnie biegnącego zawodnika z drużyny na kolejnego, następuje po pokonaniu minimum pełnego okrążenia przez aktualnie znajdującego się na bieżni zawodnika i przekazaniu kolejnemu zawodnikowi drużyny pałeczki sztafetowej w specjalnie wyznaczonej strefie zmian.
Podczas odprawy każda drużyna otrzyma pałeczkę sztafetową. Aby dokonać zmiany, zawodnik musi przekazać pałeczkę sztafetową następnej osobie w drużynie w strefie zmian. Bieg bez pałeczki lub zakończenie Biegu bez niej oznacza dyskwalifikację drużyny.
Drużyny obowiązuje limit czasowy wynoszący 1 godzinę (od 10:00 do 11:00). O kolejności na mecie decyduje ilość pokonanych przez drużynę okrążeń. W przypadku takiej samej ilości okrążeń, o ostatecznej klasyfikacji decyduje ilość metrów pokonanych przez zawodników biegnących na ostatniej zmianie.
Jeśli w dalszym ciągu nie zostanie wyłoniony zwycięzca, Organizator przewiduje dogrywkę. W dogrywce udział weźmie po czterech zawodników wytypowanych przez kapitanów drużyn walczących o zwycięstwo. Wytypowani zawodnicy rywalizowali z sobą będą na dystansie 4 pełnych okrążeń stadionu. O zwycięstwie decyduje kolejność na mecie.
Zgłoszenia
Zapisy ruszą niebawem, a rejestracja będzie dostępna – Tutaj.
Opłata startowa
Wpłata może być wniesiona w dowolnej wysokości 50 zł od całej drużyny (10 zł od uczestnika).
W każdej z lokalizacji w Biegu może wziąć udział maksymalnie 100 drużyn. O kolejności nadawania numerów decyduje kolejność zgłoszeń i dokonanych wpłat na konto Organizatora. Gwarancję startu daje dopiero nadanie numeru startowego, który przydzielany jest po zaksięgowaniu wpłaty.
W Biurze Zawodów, które będzie się mieścić na Stadionie 650-lecia, przy al. Antoniego Madalińskiego 4 w Słupsku, kapitanowie drużyn odbierają pakiety startowe w godz. 08:00-09:30. Zawodnicy otrzymują pakiety zawierające: numery startowe, agrafki, koszulki pamiątkowe i napoje.
Kapitanowie drużyn są zobowiązani wziąć udział w odprawie kapitanów drużyn startujących, która odbędzie się przy bramie start/meta w dniu Biegu, o godz. 09:40.
Klasyfikacje
– Drużyna Kobiet o przebiegniętej największej liczbie okrążeń
– Drużyna Mężczyzn o przebiegniętej największej liczbie okrążeń
– Drużyna mieszana o przebiegniętej największej liczbie okrążeń
– Drużyna, która jako pierwsza zakończy setne okrążenie
Kategorie
Najstarsza uczestniczka i najstarszy uczestnik.
Nagrody
Wszyscy zawodnicy, którzy ukończą 5. PKO Bieg Charytatywny otrzymają pamiątkowe medale. Dekoracja zwycięzców we wszystkich kategoriach odbędzie się ok. godz. 11:30 w dniu Biegu.
Więcej na stronie organizatora: pkobiegcharytatywny.pl.
Maciej Gach