Gdynia jak Londyn. Ulicami miasta przejechał klasyczny „double decker”

W Gdyni zainaugurowano kampanię promującą Wielką Brytanię w Europie Środkowo-Wschodniej. Rozpoczęło ją przybycie The GREAT Big Bus, dwupiętrowego autobusu, którym na co dzień jeżdzą mieszkańcy Londynu. Gdynia to pierwsze z piętnastu miast w Polsce, którego ulicami przejedzie klasyczny pojazd.
Do Gdyni GREAT Big Bus został przetransportowany promem. Specjalnie na przejazd autobusu straż pożarna utworzyła wodny szpaler.

W uroczystościach w gdyńskim porcie udział wzięli prezes zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Janusz Jarosiński i Honorowy Konsul Brytyjski w Gdańsku Andrzej Kanthak. We wtorek autobus zobaczyli brytyjski minister ds. środowiska i rolnictwa Owen Paterson oraz Piotr Woźniak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Środowiska.

Kampania GREAT Britain rozpoczęła się w Nowym Jorku w maju 2013 roku, kiedy uroczystej inauguracji dokonali książę Harry i premier Wielkiej Brytanii David Cameron. Trasa obejmuje 4 kontynenty i 16 krajów, do których w ciągu najbliższych 12 miesięcy przyjadą dwa autobusy. W planach jest m.in. odwiedzenie Indii, Korei Południowej, Rosji i Europy Środkowo-Wschodniej.

Celem kampanii jest wsparcie brytyjskich firm w rozwoju rynków za granicą, zainteresowanie inwestowaniem w Wielkiej Brytanii, a także zwiększenie liczby turystów przyjeżdzających do Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. – Chcemy pokazać Wielką Brytanię od jak najlepszej strony, że jest to kraj przyjazny dla wszystkich – powiedział Robert Dąbrowski z działu handowego ambasady brytyjskiej w Warszawie.

Autobus w ciągu półtora miesiąca odwiedzi m.in. Łódź, Radom, Warszawę i Kraków. Zaprezentuje się także na forum ekonomicznym w Krynicy Zdroju.

Kampania w całej Polsce ma potrwać do końca 2014 roku. W ramach projektu odbędą się m.in. pokazowe lekcje języka angielskiego, projekcje filmów brytyjskich i spotkania kulturalno-naukowe.

The GREAT Big Bus może zabrać 78 pasażerów, ma wysokość 4,42 metra i jest o 12 cm wyższy od swego poprzednika. Dzięki wykorzystaniu technologii hybrydowej, autobus wytwarza o 50 procent mniej dwutlenku węgla niż tradycyjny pojazd z silnikiem diesla. Po Londynie jeździ już 50 takich autobusów. Do 2016 roku ma kursować w sumie 600.
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj