O podpisanym właśnie kontrakcie na budowę pięciu statków handlowych poinformował autonomiczny grenlandzki rząd. Umowę z naszą stocznią zawarła Królewska Linia Arktyczna. Royal Arctic Line jest firmą mającą monopol na żeglugę handlową na wodach Grenlandii.
Polska stocznia do połowy 2015 roku ma zbudować pięć statków.
Jeden z nich będzie zabierał 600 kontenerów i będzie przystosowany do żeglugi atlantyckiej. Ponadto gdańska stocznia dostarczy dwa średnie, bliźniacze statki zabierające po 100 kontenerów, przeznaczone do obsługi rejonów północnej Grenlandii oraz dwie mniejsze jednostki przewożące po 30 kontenerów również przystosowane do całorocznej żeglugi na wodach grenlandzkich.
W komunikacie nie podano wartości kontraktu. Stwierdza się w nim natomiast, że RAL ma doświadczenie współpracy z gdańską stocznią, którą ocenia się jako solidną i renomowaną. Początkowo władze Grenlandii chciały zlecić budowę statków jednej ze stoczni niemieckich, która jednak ogłosiła niedawno upadłość.