350 tysięcy uczniów napisało egzamin szóstoklasisty. „Myślałem, że będzie trudniej”

Ponad 22 tysiące szóstoklasistów na Pomorzu i ponad 350 tysięcy w całej Polsce przystąpiło do egzaminu podsumowującego podstawówkę. – Zadania nie były trudne, oceniają trójmiejscy uczniowie. Tegoroczny sprawdzian szóstoklasisty rozpoczął się o godzinie 9.00 i trwał 60 minut. Dla uczniów m.in. z dysortografią i dysleksją czas trwania sprawdzianu został wydłużony o 30 minut.

– Testy rozwiązane przez szóstoklasistów zostały wcześniej zakodowane, sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych, powiedziała reporterowi Radia Gdańsk Agata Babło nauczycielka języka polskiego ze Szkoły Podstawowej numer 45 w Gdańsku. – Sprawdzian szóstoklasisty sprawdza wiedzę i umiejętności uczniów z języka polskiego, matematyki, historii oraz nauk przyrodniczych. Pierwsza część sprawdzianu to pytania, na które trzeba odpowiedzieć na podstawie tekstów źródłowych. Po nich uczniowie muszą rozwiązać testy z matematyki. Na koniec szóstoklasiści muszą napisać dłuższą formę wypowiedzi, poinformowała nauczycielka.

Uczniom największe trudności sprawiło zadanie, w którym musieli narysować siatkę prostopadłościanu i napisać ogłoszenia. – Zadanie nie były trudne. Spodziewałem się trudniejszych, powiedział uczeń szóstej klasy zaraz po wyjściu z egzaminu. – Najtrudniejsze były zadania z matematyki, a konkretnie z dorysowaniem siatki prostopadłościanu, bo takich zadań nie robiliśmy na lekcjach. Z polskiego wszystko było proste, dodał kolejny uczeń.

Przykładowe zadanie z matematyki, z którym musieli poradzić sobie uczniowie: „W restauracji jest 6 stolików dwuosobowych i o 4 więcej stolików czteroosobowych. Stolików ośmioosobowych jest 2 razy mniej niż dwuosobowych i czteroosobowych łącznie. Ile jest wszystkich miejsc przy stolikach w tej restauracji?”
W części humanistycznej testu, uczniowie musieli napisać opowiadanie: „Co dwie głowy to nie jedna”. Napisz opowiadanie, którego bohaterowie wspólnie znajdują rozwiązanie jakiegoś problemu. Twoja wypowiedź powinna zająć co najmniej połowę wyznaczonego miejsca.”

Dobre wyniki z testu pozwolą uczniom dostać się do lepszego gimnazjum. Ci, którzy napiszą słabiej, pójdą do szkoły, która będzie najbliżej ich miejsca zamieszkania.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj