Dwie nowe suwnice uroczyście powitane w BCT. To Gdynka i Gdynek

ssss1

Po trwających prawie miesiąc testach i ostatnich przygotowaniach, dziś oficjalnie powitano nowe suwnice w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni. To Gdynka i Gdynek. Uroczystej inauguracji dokonał prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, Krzysztof Szymborski. Wraz z nim, nowe suwnice witali Dorota Pyć, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, odpowiedzialna za gospodarkę morską, Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz poseł Tadeusz Aziewicz.

Musimy trzymać się morza i dbać o polską gospodarkę morską. Polska nie była jeszcze w okresie tak wielkich inwestycji, mówił prezydent Szczurek. Terminal jeszcze w tym roku wzbogaci się o dwa podobne urządzenia. Wszystko to w ramach prowadzonego od 2012 roku programu inwestycyjnego o wartości ponad 200 milionów złotych, z których znaczna część pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Inwestycje i zakupy sprzętu pozwolą na zwiększenie przeładunków w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym o połowę. Równocześnie, wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, prowadzona jest modernizacja terminalu kolejowego BCT obejmująca m.in. przedłużenie istniejących torów, co pozwoli na równoczesną obsługę do trzech składów całopociągowych.

Jest to o tyle ważne, że od kilku lat zaobserwować można rosnący udział przeładunków kolejowych w ogólnej liczbie operacji prowadzonych w BCT– utrzymuje się on na poziomie ponad 35%, nierzadko przekraczając 40%. Wydaliśmy już prawie 200 mln zł, by budować zdolności przeładunkowe Gdyni, tak by w najbliższym czasie BCT mogło obsługiwać statki oceaniczne. To ogromne przedsięwzięcie, powiedział Prezes BCT Krzysztof Szymborski.

komunikat/dsz
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj