Występowali tu Lady Gaga, 30 Seconds to Mars, a ostatnio Lenny Kravitz, grali najlepsi siatkarze, a zmagali lekkoatleci. W tym roku ERGO Arena obchodzi piąte urodziny. W tym czasie obiekt odwiedziło prawie 2 mln widzów.
Leżąca na granicy Gdańska i Sopotu hala stała się domem trzech klubów sportowych: ATOM Trefl Sopot, LOTOS Trefl Gdańsk i Trefl Sopot. Obiekt był gospodarzem Halowych Mistrzostw Świata w lekkoatletyce i Mistrzostw Świata w siatkówce w 2014 roku. W tym roku odbędą się tu niektóre mecze Mistrzostw Europy w piłce ręcznej mężczyzn. Minister Sportu i Turystyki Adam Korol twierdzi, że dzięki ERGO Arenie cały kraj zanotował ogromny skok, jeśli chodzi o infrastrukturę sportową. – Jako mieszkaniec Gdańska miałem wielokrotnie okazję być uczestnikiem wydarzeń. Jestem dumy z faktu, że moje rodzinne miasto posiada taką halę.
Specjaliści od marketingu dodają, że to, że obiekt cieszy się niesłabnącą popularnością, jest zasługą dobrze opracowanej strategii. – Hala przemodelowała rynek obiektów widowiskowo-sportowych w Polsce. Udowodniono, jak dynamicznie i wszechstronnie można zarządzać tego typu miejscami. Wielość i różnorodność imprez to znaki firmowe ERGO, mówi prezes Sport Management Polska Grzegorz Kita.
Na sukces areny mają składać się profesjonalizm i dostępność dla potencjalnych klientów. – ERGO wspiera merytoryczna kadra menadżerska. To wszystko zachęca do współpracy i organizacji ważnych dla widzów imprez, podkreśla prof. Bogdan Sojkin z Katedry Marketingu Produktu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Rozgrywki Ligi Światowej w piłce siatkowej w ERGO Arenie. Fot. Agencja KFP/Jerzy Bartkowski
Na co dzień w Ergo Arenie pracuje 40 osób, podczas wydarzeń ta liczba wzrasta do kilkuset. Dzięki mobilnym sektorom i wielofunkcyjnej przestrzeni w hali odbywają się imprezy różnego typu. Można tu stworzyć sportowy parkiet, scenę, centrum targowe, a nawet lodowisko.
Obiekt jest wciąż modernizowany – w ubiegłym roku przebudowano loże VIP i postawiono ekrany LED na zewnątrz i wewnątrz hali. W planach jest też rozbudowa terenów wokół. Właściciele chcą stworzyć całoroczne centrum rozrywkowe, z hotelem i obiektem handlowym. – To nasz obecny cel, podkreśla Magdalena Sekuła, prezes spółki Hala Gdańsk-Sopot, operatora ERGO ARENY.
Festiwal Sopot Top Trendy okazał się frekwencyjnym rekordem ERGO Areny, jeśli chodzi o wydarzenia muzyczne. Fot. Agencja KFP/Krzysztof Mystkowski
Dotychczasowy rekord frekwencji na ERGO Arenie padł w lipcu 2011 roku. 98 tys. widzów kibicowało podczas Finałów Ligi Światowej w siatkówce. 68 tys. kupiło bilety na Mistrzostwa Świata w siatkówce, a 35 tys. na widowiska Disney on Ice. Spośród wydarzeń muzycznych największą popularnością cieszyły się festiwal Sopot Top Trendy (15 tys. widzów) i występy Lenny’ego Kravitza i Iron Maiden (po 13 tys. widzów).
Kalendarz imprez w ERGO Arenie na najbliższe miesiące pęka w szwach. Tylko w tym roku w hali odbędą się jeszcze koncerty Chrisa Botti’ego, Lady Pank i jubileuszowy występ Edyty Górniak z okazji 25-lecia kariery. W listopadzie można będzie obejrzeć widowisko Disney on Ice, w grudniu występ mistrzów tańca irlandzkiego. Na frekwencyjny hit zapowiada się także koncert Andrea Bocelli’ego. Włoski tenor zaśpiewa tu 23 stycznia.
W ciągu pięciu lat istnienia w hali odbyły się 533 imprezy, w tym 345 sportowych. Obiekt w sumie odwiedziło 1,8 mln widzów.
Ergo Arena może zmieniać się zgodnie z charakterem imprezy. Po lewej rozkładanie parkietu na zawody sportowe (fot. Agencja KFP/Krzysztof Mystkowski), po prawej odbywające się w hali targi mieszkaniowe (fot. Agencja KFP/Mateusz Ochocki)