Tak powstaje zwodzona kładka nad Motławą. Najbardziej spektakularny będzie montaż konstrukcji [ZDJĘCIA]

Zwodzona kładka dla pieszych ma połączyć Główne Miasto z Ołowianką. Ponad 70-metrowej długości przeprawa wznoszona przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia ma być gotowa w maju przyszłego roku.
Gdańszczanie i turyści będą mieli łatwiejszy dostęp do instytucji kultury w tej części miasta. Skróci się też droga mieszkańców rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów do centrum Gdańska.

JEST JUŻ RZĄD PALI

Pierwsze elementy przyszłej konstrukcji wyrastają już z kanału Motławy. Zakończyło się palowanie od strony wyspy. Rząd wkręcanych pali stanął w odległości ok. 13 metrów od brzegu. Po drugiej stronie, przy nabrzeżu w rejonie ulicy Wartkiej, ekipy budowlane ułożyły w korycie rzeki dwie podpory kładki. Kolejnym elementem są kierownice, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów.

ELEMENTY KONSTRUKCYJNE PRZYPŁYNĄ BARKAMI

Harmonogram tegorocznych prac przewiduje też wykonanie żelbetowych przyczółków i instalacji elektrycznych oraz budowę sterowni. Najbardziej spektakularnym momentem będzie montaż elementów konstrukcyjnych, które zostaną przetransportowane na plac budowy barkami pontonowymi. Konstrukcja powstaje w halach produkcyjnych wykonawcy. Do Gdańska ma dotrzeć na przełomie 2016 i 2017 roku.

ŚCIŚLE USTALONY GRAFIK PRACY KŁADKI

Kładka latem ma się podnosić według ustalonego grafiku, do którego będą musiały się dostosować jednostki pływające. Poza sezonem turystycznym pomost będzie otwierany najprawdopodobniej tylko na żądanie zbliżającej się łodzi. Otwarcie i zamknięcie będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w przypadku awaryjnego ręcznego zamykania – około 20 minut.

Agencja KFP/mich
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj