Elbląg walczy z hejtem w sieci. Władze miasta w porozumieniu z policją rozpoczęły kampanię skierowaną głównie do osób młodych.
Już powstał i będzie rozpowszechniany spot filmowy, w którym futurystycznie przedstawiono fabrykę hejtu.
„WIEM, ŻE NAWET TEN KLIP BĘDZIE HEJTOWANY”
Jacek Żukowski, autor filmu, ma nadzieję, że ta konwencja obrazu dotrze do młodych ludzi. – Wiem, że część osób będzie śmieszył, a nawet będzie „hejtowany”, ale klip na pewno rozpocznie dyskusję, która może być wyjściem do rozmowy o hejcie w aspekcie odpowiedzialności prawnej – mówi dziennikarz.
„CYBERPRZEMOC DOTYCZY WSZYSTKICH”
– Prowadzimy zajęcia w szkołach wszystkich typów, nawet na Uniwersytecie III Wieku. Cyberprzemoc dotyczy wszystkich i należy uświadamiać niezależnie od wieku. Czy jest się świadkiem przestępstwa, sprawcą czy ofiarą. Zwłaszcza, ze współcześnie świadomość rozważnego korzystania z internetu jest niewielka. Wielu jest ciągle online i nie widzi z tego powodu żadnego problemu – dodaje komisarz Marek Cieślak z KMP w Elblągu.
Marek Cieślak zaznacza przy okazji, że z roku na rok zwiększa się ilość postępowań w sprawie cyberprzemocy. Co roku nawet o 10 proc. A sprawcami są wszyscy od 12-latka po 80-letnią emerytkę.
Marek Nowosad/mili