Crist z kolejnym ważnym kontraktem. Gdyńska stocznia buduje prom dla Islandii

03 crist ropaxvestmannaeyjar 2

Gdyńska stocznia Crist wybuduje prom pasażersko-samochodowy dla Islandzkiego Urzędu Transportu Drogowego. Podpisano już kontrakt w tej sprawie. Zamówiona jednostka będzie pływać między wyspami islandzkiego archipelagu Westmana.

Prom o stoczniowym numerze budowy NB70 będzie wyposażony w hybrydowy system napędu głównego. Jednostka będzie miała 69 metrów długości i 15 metrów szerokości.

20 MINUT PODRÓŻY MIĘDZY WYSPAMI

Statek ma obsługiwać trasę między Landeyjahöfn a Vestmannaeyjar. Wyspy leżą 9 kilometrów od południa Islandii. Czas podróży na tej trasie wyniesie zaledwie 20 minut. Samo Vestmannaeyjar  to popularne, powulkaniczne miejsce wycieczek. Znane jest też ze słynnego zdjęcia samotnego domu położonego nieopodal urwiska.

Fot. materiały prasowe

TRUDNE WARUNKI

Zamówiona jednostka ma pływać w bardzo trudnych warunkach. Południowe wody Islandii są zdominowane przez długie fale oceaniczne i krótkie lokalne wywołane przez wiatr. Dodatkową przeszkodą będą warunki pogodowe – niskie temperatury i ulewne deszcze.

– NB 70 będzie dodatkowo przystosowany do okazjonalnych wyjazdów do innych, dalszych portów, stąd projekt oraz wykonanie jednostki są wysoce specjalistyczne – mówi Radosław Pallach ze stoczni Crist.

ZAMAWIA ISLANDZKI URZĄD TRANSPORTU DROGOWEGO

Na promie pracować będzie 10 osób załogi. Jednostka powieści od 390 pasażerów w sezonie zimowym do nawet 540 w sezonie letnim. Różnica wynika z zewnętrznego tarasu, z którego korzystać można tylko latem.

Projekt koncepcyjny promu opracowała norweska firma Polarkonsult AS. Z kolei projekt klasyfikacyjny i roboczy wykona biuro projektowe StoGda Ship Design & Engineering. Zamawiający – Islandzki Urząd Transportu Drogowego – zarządza prawie 13 tysiącami kilometrów dróg krajowych Islandii.

Statek ma być gotowy w czerwcu 2018 roku.

portalmorski.pl/mich
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj