Pierwsza stalowa konstrukcja do budowy kładki na Ołowiankę już w Gdańsku. 20-metrowy pomost dotarł nad Motławę z Zawiercia. Został złożony przy pomocy specjalnego dźwigu na placu montażowym po drugiej stronie od strony filharmonii.
Na przełomie lutego i marca rozpocznie się łączenie poszczególnych segmentów konstrukcji w całość. W marcu zaplanowano również roboty związane z wykonaniem instalacji elektrycznej wewnętrznej, wraz z elementami automatyki, oraz sterowania napędu elektro-hydraulicznego.
W KWIETNIU INSTALACJA
W drugiej połowie kwietnia oraz w pierwszych tygodniach maja zaplanowano najbardziej spektakularną część realizacji tej inwestycji. Instalacja kładki odbędzie się przy całkowitym zamknięciu toru wodnego. Całkowita długość nowego mostu wyniesie 70,5 m, a szerokość – od 6,76 do 10,56 m.
– Kąt otwarcia przęsła zwodzonego wynosić będzie 65 stopni, a wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego – 39,77 m n.p.m. Transport stalowych konstrukcji podzielono na pięć części. Kolejne dotrą do miasta w poniedziałek. Będą to dwa główne dźwigary – dodaje mistrz budowy Tomasz Szal z firmy Intercor z Zawiercia, który prowadził rozładunek.
40 METRÓW KONSTRUKCJI
Cała 40-metrowa konstrukcja będzie montowana na specjalnych leżniach. Wszystko zostanie sczepione i barkami przetransportowane na miejsce budowy kładki.
Inwestycja powstaje w okolicy ul. Grodzkiej, w rejonie dawnego Zamku Krzyżackiego. Połączyć ma dwa brzegi Motławy.
Anna Rębas/mar