Nowocześniej, bezpieczniej i wygodniej. Dworzec Gdańsk Główny szykuje się do remontu

We wrześniu ruszą prace na peronach 1 i 2. Będzie nowe oświetlenie, będą ławki, zegary i tablice informacyjne dla pasażerów.  Renowacji zostaną poddane zabytkowe wiaty. Pojawią się ruchome schody i cztery windy.

To kolejna inwestycja związana z modernizacją Polskich Linii Kolejowych. – Tylko w tym roku podpisane umowy na remonty dworców i linii kolejowych przekroczyły 11 miliardów złotych. Na prace w Gdańsku przeznaczonych zostanie 60 milionów złotych – mówił w Gdańsku Kazimierz Smoliński, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

REMONT ROZPOCZNIE SIĘ PO WAKACJACH

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na wykonanie modernizacji z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. W lipcu rozpoczną się prace przygotowawcze do remontu, sam remont ruszy zaraz po wakacjach i potrwa do początku 2020 roku.

– W ramach projektu perony 1 i 2 będą podwyższane do 76 centymetrów. Dobudowane zostaną schody ruchome ze wszystkich wyjść, pojawią się windy, zamontujemy tablice informacji czynnych. Perony zostaną pokryte antypoślizgową nawierzchnią. Renowację przejdą zabytkowe wiaty. To co najważniejsze to likwidacja wszelkich barier dla osób niepełnosprawnych – podkreśla Andrzej Krawczyński, dyrektor Regionu Północnego CRI, PKP PLK.

ODTWORZENIE HISTORYCZNEGO WYGLĄDU HOLU GŁÓWNEGO

Gdańsk Główny czeka wciąż na gruntowny remont wewnątrz dworcowego obiektu.
W planach jest odtworzenie historycznego wyglądu holu głównego i dostosowanie budynku do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Inwestycja zakłada także budowę nowej części podziemnego przejścia dla pieszych, które połączy istniejące przejścia na perony z budynkiem dworca oraz dojścia do przystanków tramwajowych i przejście pod ulicą Podwale Grodzkie.

INWESTYCJA MA BYĆ DOFINANSOWANA Z FUNDUSZY UNIJNYCH

W tej chwili finalizowane są prace związane z dokumentacją wykonawczą. Po ich zakończeniu planowane jest ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy inwestycji.

Inwestycja ma być dofinansowana z funduszy unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a także ze środków własnych PKP S.A. i budżetu państwa.

Aleksandra Nietopiel/hb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj