Abelard Giza pisze scenariusz do kampanii przeciw pijanym kierowcom. Efekt? To trzeba zobaczyć [FILM]

kierujsiesercem

Trzy tysiące wypadków w ubiegłym roku zostało spowodowanych przez kierowców pod wpływem alkoholu. Śmierć poniosły 383 osoby. Duża liczba nietrzeźwych kierujących to ludzie od 18 do 24 lat. To głównie do nich adresowana jest akcja „Kieruj bez procentów”.

W czternastej edycji ambasadorami zostali gdańscy żużlowcy, wśród nich Hubert Łęgowik. – Cieszę się, że takie akcje są prowadzone i kierowane są głównie do osób, które od niedawna mają prawo jazdy. Chcemy im uświadomić, że można się dobrze bawić także bez alkoholu. Pokazujemy, jak dużo pozytywnej energii daje sport i że może on być alternatywą dla ciekawego spędzania czasu. Ważne, żeby także pokazywać młodym, że najlepiej nie wsiadać do samochodu następnego dnia po zakrapianej imprezie – mówi Hubert Łęgowik.

– Cieszę się, że mogłem zostać jednym z ambasadorów akcji. Jako trener będę zachęcał do sportowego trybu życia. A to życie właściwie bez alkoholu. Zachęcam wszystkich do uprawiania różnych dyscyplin – dodaje Mirosław Kowalik, trener GKŻ Wybrzeże.

#KIERUJSIĘSERCEM

Tegoroczna kampania odbywa się pod hasłem #kierujsięsercem. – Chcemy w tym roku mocno oddziaływać na emocje. Oprzeć się na tym, że wsiadając za kierownicę pod alkoholu biorę odpowiedzialność za siebie i za innych. Chcemy zwrócić uwagę, żeby rodziny i znajomi na to reagowali i nie zgadzali się na to – mówi Radosław Nowak z Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień. – Promujemy wspólną odpowiedzialność i nagłaśniamy syndrom dnia następnego. Pamiętajmy, że kierowanie na „kacu” jest też bardzo niebezpieczne. Cieszymy się, że świadomość jest coraz większa. W 2005 roku 25 procent badanych odpowiedziało, że było świadkami prowadzenia samochodu przez kogoś pod wpływem alkoholu. W 2015 roku było to 8 procent. Mamy nadzieję, że to trwała zmiana, związana z tym, że ludzie są świadomi swoich wyborów i ludzie mają odwagę na pewne zachowania się nie zgadzać. Coraz więcej osób decyduje się także na korzystanie z taksówek lub komunikacji miejskiej, jeśli wiedzą, że są nietrzeźwi – dodaje.

– Hasło #kierujsięsercem jest grą słów, mówiącą o tym, by naszymi wyborami i decyzjami „kierowały” priorytetowe w życiu sprawy: miłość i troska o zdrowie najbliższych. Chcemy ten przekaz zbliżyć do odbiory. Wspólnie z komendą miejska policji będziemy pokazywali statystyki w poszczególnych dzielnicach Gdańska, czyli ile było ofiar wypadków w danych miejscu, na konkretnej ulicy, przy konkretnej szkole – mówi Leszek Miazga z 2PiGroup, która przygotowała kampanię.

RAJDOWIEC I TANCERZ

Ambasadorami akcji są także mistrz polski w samochodowych rajdach górskich Paweł Stefanicki i juror telewizyjnego programu „You can dance” Maciej „Gleba” Florek. Tancerz wziął także udział w spocie promującym akcję. – Poprzez prosty przekaz pokazujemy, że pewne nasze błędne decyzje są nieodwracalne. Pokazujemy, co nas może spotkać, jeśli przekraczamy pewne granice. Następnego dnia po imprezie musimy wrócić do normalnego życia. Pomyślmy dwa razy, zanim wsiądziemy do samochodu – mówi Maciej „Gleba” Florek.

Fot. Radio Gdańsk/Joanna Stankiewicz

Spot pojawi się między innymi w mediach społecznościowych. Na przystankach i w środkach komunikacji miejskiej pojawią się plakaty.

 

 
Joanna Stankiewicz/mro
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj