Ruszył przetarg na realizację budowy linii tramwajowej „Nowa Bulońska Północna”. W ramach tej inwestycji wybudowane zostaną m.in. ulica Nowa Bulońska, dwa tory tramwajowe i dwa węzły integracyjne. Projekt zakłada budowę ulicy Nowa Bulońska i dwutorowej linii tramwajowej o długości 2,6 km. Stworzone zostaną także dwa węzły integracyjne (Ujeścisko i Zabornia), przebudowane ulice wzdłuż nowej trasy tramwaju. Powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, zjazdy dla autobusów. Realizacja to także przebudowa koryta potoku Siedleckiego o długości ok. 272 m.
fot. materiały prasowe
KOLEJNY KROK
Inwestycja powstanie w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, w ramach którego zmodernizowano już 30 proc. torowisk w mieście i wybudowano linie na Chełm, Łostowice i Piecki Migowo. – Budowa nowej linii jest dowodem, że konsekwentnie realizujemy politykę rozbudowy komunikacji miejskiej w Gdańsku – mówi prezydent miasta Paweł Adamowicz.
Prace mają zakończyć się do końca lipca 2019 roku. Ma ułatwić dojazd do centrum 90 tys. mieszkańców
Chętne firmy mogą składać wnioski do 5 września.
PROBLEMATYCZNA TRASA
Z nową linią tramwajową wiążą się także kontrowersje. Obecnie trwa proces wywłaszczenia 11 ha terenów ogródków działkowych. Odszkodowania zgodnie z wyceną rzeczoznawców dostają właściciele ogródków Zremb, Orlik i Chopin.
Docelowo linia ma tworzyć nowe połączenie tramwajowe Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Realizację ostatniego fragmentu (wjazdu w al. Grunwaldzką z ul. Bohaterów Getta Warszawskiego) skutecznie opóźniają mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Uważają, że stare kamienice mogą ucierpieć w wyniku jeżdżącego po niej tramwaju. – Tramwaj jadący po specjalnej poduszce jest cichszy niż samochód. Nie powoduje też wstrząsów. Co więcej, wymienilibyśmy wszystkie sieci podziemne, dzięki czemu sąsiednie budynki byłyby lepiej zabezpieczone przed wilgocią – odpierają ataki przedstawiciele miasta. O sprawie pisaliśmy już >>>TUTAJ.