Zamiast raz w miesiącu, raz na dwa miesiące. Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich w Słupsku ogranicza działalność

Rzecznik Praw Obywatelskich ogranicza działalność punktu konsultacyjnego w Słupsku. Placówkę otwarto zaledwie rok temu. Biuro konsultacyjne Rzecznika Praw Obywatelskich w Słupsku było dostępne dla mieszkańców w każdy drugi czwartek miesiąca. Na jego potrzeby Urząd Miejski  w Słupsku udostępniał na cztery godziny gabinet numer 212 w głównym ratuszu. Teraz do władz miasta dotarła informacja, że pracownicy biura będą dyżurować tylko raz na dwa miesiące.

„MAMY ZA MAŁO LUDZI”

– Mieszkańcy chętnie korzystali z porad urzędników RPO. Frekwencja na pewno nie jest powodem ograniczenia pracy tego punktu – mówi Karolina Chalecka ze słupskiego magistratu. – Otwieramy drugi punkt w Koszalinie i obsługiwać go będą również pracownicy biura z Gdańska. Mamy za mało ludzi, by dyżurować co miesiąc i w Słupsku i w Koszalinie – mówi Anna Kabulska z biura prasowego Rzecznika Praw Obywatelskich w Warszawie.

OKOŁO 50 TYSIĘCY SPRAW ROCZNIE

Punkt konsultacyjny otwarto w lipcu ubiegłego roku. Od tego czasu urzędnicy Rzecznika Praw Obywatelskich dyżurowali w Słupsku dziesięć razy. Najbliższy dyżur urzędników Rzecznika Praw Obywatelskich w Słupsku 12 października w godzinach od 11 do 15. Rocznie do Rzecznika Spraw Obywatelskich wpływa około 50 tysięcy spraw.

Przemysław Woś/mar

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj