Jakiej muzyki najlepiej słuchać w pracy? Dwa duże serwisy przeprowadziły badania. Wyniki zaskakują?

Serwisy LinkedIn i Spotify stworzą raport o tym, jakie muzyki najczęściej słuchają pracownicy w Wielkiej Brytanii. Zostały już przeprowadzone badania, z których wynika, których artystów dobrze jest słuchać w pracy, a których lepiej omijać.

Ed Sheeran jest według badań „najbardziej odpowiednim artystą popularnym” do słuchania w miejscu pracy, tak twierdzi 42 procent badanych. Na następnych miejscach jest Coldplay (28 procent) i Bruno Mars (19 procent). Na przeciwnym biegunie znalazł się Eminem, którego określono jako „najmniej nadającego się” do tego celu.

 

MOTYWUJE I USPOKAJA

Pracownicy sektora handlowego najczęściej słuchają w pracy muzyki country, a rekruterzy – metalu (15 procent badanych). Według badań, 61 procent ankietowanych twierdzi, że muzyka w pracy pozwala im zachować wysoki poziom motywacji, a także uspokoić się w stresowych sytuacjach (41 procent) i wzmocnić kreatywność (34 procent). Muzyka pomaga pracownikom tłumić odgłosy w tle, w tym – swoich kolegów (17 procent).

– Partnerstwo ze Spotify ma na celu przede wszystkim ujawnienie, co pracownicy myślą o słuchaniu muzyki w miejscu pracy. To, jak się zachowujemy w pracy, ma ogromną rolę w rozwoju naszej marki osobistej, dlatego ważne jest, aby pamiętać, co chcemy zakomunikować innym, których tam spotykamy – nieważne, czy komunikujemy to online, czy też offline – komentuje badania Darain Faraz z LinkedIn.

Jak dodaje – słuchanie muzyki może mieć pozytywny wpływ na naszą produktywność, kreatywność i poziom motywacji – warto się jednak upewnić w rozmowie z kolegami, że wolno nam puszczać Eminema w poniedziałek rano i że nie będzie to nikomu przeszkadzało.

MUZYKA ŁĄCZY I DZIELI

Wspólne badania LinkedIn i Spotify ujawniły też, że gusta muzyczne mogą dzielić ludzi w miejscu pracy i potencjalnie mogą wywierać negatywny wpływ na markę osobistą osób zatrudnionych, zwłaszcza w przypadkach, gdy zdania różnicujące nie są komunikowane w odpowiedni sposób.

Jeden na dziesięciu pracowników przyznaje, że ocenia swoich kolegów na podstawie ich gustów muzycznych. Tyle samo osób deklaruje, że zazwyczaj zajmują pozycję „biurowego DJ-a”, który wybiera muzykę dla innych. Osiem procent badanych deklaruje, że niechętnie zwracają uwagę i proszą o wyłączenie muzyki nawet, gdy ta jest dla nich denerwująca i wywiera negatywny wpływ.

Muzyka popularna (pop) jest najczęściej wybieranym gatunkiem w miejscu pracy (55 proc.), ale jak podają wyniki badań, sytuacja zmienia się w zależności od analizowanej branży. Z danych LinkedIn wynika, że sektor handlu najczęściej wybiera muzykę country, pracownicy sektora zarządzania zasobami ludzkimi – metal, a specjaliści od marketingu – reggae.

NAJLEPSZA MUZYKA BIUROWA

LinkedIn i Spotify w komunikacie do mediów poinformowały również o stworzeniu wspólnej listy z utworami, która będzie dostępna w popularnym serwisie streamingowym. To „Najlepsza Muzyka Biurowa” – 50 wybranych utworów nadających się do słuchania w miejscu pracy. Lista powstała we współpracy z pracownikami biorącymi udział w badaniu.

PAP/jK

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj